Ikea fornyer sin AR-app

Starter ud i Frankrig

Annonce

Ikea lancerer en ny app, der gør det muligt for kunderne at
visualisere produkter i deres eget hjem og derefter bestille disse varer via
appen.

Den nye Ikea-app vil indledningsvist blive lanceret i
Frankrig og dernæst Holland.

Annonce

De nye tiltag afspejler, at Ikea langsomt er i gang med at
ændre hele sin forretningsmodel. I stedet for at lokke kunderne ind i sine
selvbetjenende butikker uden for byen, fokuserer den svenske møbelkæmpe mere på
at hjælpe kunder med at købe Ikea-produkter gennem en app eller hjemmeside.


Mere omfattende end 2017-versionen

I 2017 lancerede Ikea en AR-app, som lader kunderne se, hvordan over 2.000 varer passer ind i deres hjem.

Men den største forskel med den nyligt lancerede app, og den
ældre version, er, at det på daværende tidspunkt ikke var muligt at shoppe direkte
fra appen.


Europæisk konceptudvikling

Efter lanceringen i Frankrig og Holland, vil app’en - i slutningen af ​​året - blive udbredt på detailhandlernes top otte markeder, herunder Tyskland.

- Det er en helt ny oplevelse. App’en har kombineret butikserfaringen med online-oplevelsen. Den nye app erstatter Ikeas eksisterende app Place AR, fortæller Barbara Martin Coppola, chief digital officer hos Ikea, til Reuters i et interview.