Ikea vil forbedre sit omnichannel-tilbud: Massiv butiksudvidelse

Investerer 5,8 milliarder euro i ekspansion.

Vil øge centerporteføljen fra 43 til 70

Ikea planlægger at investere 5,8 mia. EUR i fast ejendom over de næste tre år, i jagten på blandt andet at forbedre sit omnichannel-tilbud.



Ikea meddelte på MAPIC-konferencen, en international ’retail real estate’ begivenhed, at dens division Ingka Centers vil øge sin centerportefølje fra 43 til 70 i 2025.

Mens de eksisterende butikker generelt er placeret i forstæder, vil den nye udrulning primært fokusere på store bycentre i hele Europa, Asien, Nordamerika og Oceanien.

Det første center åbner i 2022 i Linkong-distriktet i Shanghai, Kina, herunder 300 butikker med tilhørende tagterrasse.

Ikea-kæden vil endvidere lancere sit første indkøbscenter i Indien i kølvandet på åbningen den første butik nogensinde i den indiske by Hyderabad i august 2018.

Ikea har også planer om at opgradere sine eksisterende lokationer med udvidelser og renoveringer samt tilføjelse af nye faciliteter.

Digitalisering af detailhandlen

Selskabet har udtalt, at de særlig lægger kræfter i at omfavne digitaliseringen af ​​detailhandlen.

Ikea vil i den forbindelse bruge kundedata til at være mere i kontakt med- og tættere på sine kunder end nogensinde før.

Det vil blandt andet munde ud i at implementere nye typer betalingsløsninger, undersøge brugen af ​​loyalitetsprogrammer og online-samfund samt indføre ’hands-free’ shopping.

Gerard Groener, MD i Ingka Centers, fortæller:

– De 5,8 mia. EUR vi investerer over hele verden, vil hjælpe os med at påbegynde nye projekter, udvide til nye markeder og opgradere vores eksisterende portefølje for at kunne skabe mødesteder for næste generation i en mere omni channel-fokuseret verden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest