Insta-story-shopping er kommet til Norden

90 millioner klik verden over.

Tidligere i år kunne Ehandel.se berette, at Instagrams forsøg på at fremme handel på nettet har slået rødder i det populære feature: ’Instagram Stories’. Funktionen, som gør det nemmere at sælge direkte til personer, der følger en bestemt Instagram-konto, blev oprindeligt lanceret som en test på udvalgte markeder.

Annonce

LÆS OGSÅ: E-handlarna hyllar Instagram Shoppings intåg i Sverige

Nu meddeler den verdenskendte Instagram-platform, at det nye ’salgs-setup’ har indtaget hele 46 markeder, herunder Sverige.

En legeplads til e-handlere

E-handlere verden over har nu mulighed for at tilføje et lille symbol, mere specifikt en lille kundekurv, hvor produktets navn fremgår. Ved at klikke på symbolet syner en ny boks med ”vis information” eller "se detaljer". Derfra kan kunden fortsætte videre til e-handlerens onlineshop.

Ifølge Instagram har 90 millioner brugere allerede klikket på indkøbssymbolerne gennem ’Instagram Stories’, og i alt kommer 400 millioner konti til at interagere på samme måde hver dag.

Splinterny shoppingkategori

Instagram introducerer endvidere en ny kategori, som har fået tilnavnet ”shopping”. Den nye kategori er synlig, når man anvender søgefunktionen. Ifølge Instagram skal shoppefunktionen tilpasses den enkelte bruger for at gøre oplevelsen optimal.

Tidligere har Instagram dyrket kategorier som "træning", "interiør" og "mad" som valgmuligheder i søgefunktionen.

Den nye kategori ”shopping” blev planlagt til at gå globalt i starten af uge 38.

Annonce