Instagram udfordrer Amazon

Videreudvikling af salgsfunktion

Nu kan influencers sælge produkter fra webshops direkte i deres eget feed. Det betyder, at man som bruger ikke behøver at forlade app’en eller besøge webshoppens Instagram-profil for at handle.

Annonce

Instagram har nu oprettet sin egen konto med navnet @shop. Her kan man gå på opdagelse blandt produkter fra hele verden og gøre sine køb direkte i app’en.

Det berettede Ehandel.dk i midten af maj, 2019.

LÆS OGSÅ: Instagram åbner egen konto til e-handel

Nu planlægger administrerende direktør Adam Mosseri at videreudvikle salgsfunktionen i appen. Den nye strategi er at forbinde sælgere, kunder og influencers.


Konkurrerer med Amazon

Instagram ejes af Facebook, og derfor vil appens indtog på e-handelsmarkedet ikke påvirke de kinesiske e-handelsgiganter Alibaba og JD.com - eftersom Facebook ikke kan sælge på det asiatiske marked.

På den anden side kan Instagram vise sig at blive en stærk konkurrent til Amazon, som for tiden dominerer resten af ​​verdensmarkedet.

LÆS OGSÅ: H&M tester nyt Instagram-koncept

Selv om Instagram har lanceret flere nye funktioner i år, fortæller nyhedsmediet LiveMint, at det vil tage et stykke tid, før appen bliver en ren onlinebutik.

Annonce