Videreudvikling af salgsfunktion
Nu kan influencers sælge produkter fra webshops direkte i deres eget feed. Det betyder, at man som bruger ikke behøver at forlade app’en eller besøge webshoppens Instagram-profil for at handle.
Instagram har nu oprettet sin egen konto med navnet @shop. Her kan man gå på opdagelse blandt produkter fra hele verden og gøre sine køb direkte i app’en.
Det berettede Ehandel.dk i midten af maj, 2019.
LÆS OGSÅ: Instagram åbner egen konto til e-handel
Nu planlægger administrerende direktør Adam Mosseri at videreudvikle salgsfunktionen i appen. Den nye strategi er at forbinde sælgere, kunder og influencers.
Konkurrerer med Amazon
Instagram ejes af Facebook, og derfor vil appens indtog på e-handelsmarkedet ikke påvirke de kinesiske e-handelsgiganter Alibaba og JD.com - eftersom Facebook ikke kan sælge på det asiatiske marked.
På den anden side kan Instagram vise sig at blive en stærk konkurrent til Amazon, som for tiden dominerer resten af verdensmarkedet.
LÆS OGSÅ: H&M tester nyt Instagram-koncept
Selv om Instagram har lanceret flere nye funktioner i år, fortæller nyhedsmediet LiveMint, at det vil tage et stykke tid, før appen bliver en ren onlinebutik.