Internationalt

Booztlet overhaler Boozt – Stiger med 90 procent

En tilvækst på 19 procent. Sådan ser facit ud, når Boozt.com i dag præsenterer sine tal for årets tredje kvartal. Samtidigt er Boozts outlet-virksomhed vokset med 90 procent, hvilket indebærer, at virksomhedens samlede omsætningstilvækst landede på 22,3 procent. I kroner og ører svarer det til lidt over 530 millioner danske krone i perioden juli til…

Jollyroom indkasserer millionbøde for systematisk vildledende markedsføring

Den svenske patent- og markedsdomstol har idømt virksomheden Jollyroom en bøde på 1,5 millioner svenske kroner (lidt over 1 million danske kroner) i ”markedsforstyrrelsesafgift”. Det skriver den svenske forbrugerstyrelse i en pressemeddelelse. Jollyroom er flere gange blevet kritiseret af den svenske forbrugerstyrelse for vildledende prismarkedsføring. Efter at være blevet spist af med løfter om bod…

Nu kan svenskerne sammenligne CO2-aftryk for 3000 fødevarer mens de køber ind

Den svenske dagligvare-netbutik Mat.se har netop lanceret en ny klimamærkning, som skal gøre det nemt for forbrugerne at sammenligne fødevarers klimaaftryk. Det skriver Mat.se i en pressemeddelelse. Omkring 3000 af de mest solgte produkter på Mat.se er blevet analyseret ud fra deres ”livscyklus”, hvor parametre som dyrkningsmetode, forarbejdningsproces og transport indgår i beregningen af deres…

Alibaba kan fejre rekordsalg – overgår alle forventninger

Singles Day i går har givet en masse aktivitet, og i særdeleshed hos den store kinesiske platform, Alibaba – én af verdens største e-handelsselskaber. I går berettede Ehandel.dk om virksomhedens første salgstal fra det årlige shoppemekka. De steg med 25 procent inden for de første ni timer – et beløb, der lige knap runder 23…

Singles Day: “Passer rigtig godt til den danske tilbudskultur”

Den kinesiske opfindelse, Singles Day, bliver gradvis adopteret i både ind- og udland. Flere virksomheder i det danske land har taget dagen til sig – de har, som mange andre, fundet ud af, at markeringen kan være ganske god forretning. Singles Day er dog stadigvæk et relativt nyt fænomen i Danmark. Det betyder også, at…

Millardfest hos Alibaba: Singles Day-salg tager kvantespring!

Ligesom Black Friday og Cyber Monday i USA, er Singles Day, siden 2009, blevet promoveret som én stor shoppefest. Dagen har sidenhen slået rødder globalt og er blevet til verdens største online salgsevent – hvad der startede som en marketing-gimmick, er blevet adopteret af konkurrenter i både ind- og udland. I år blev den populære…

Esprit udvikler digital strategi drevet af AI

Det internationale modemærke Esprit er i fuld gang med at skabe nyt – ifølge virksomheden er der intelligente og personlige shoppeoplevelser på vej, drevet af kunstig intelligens. Esprit lægger nu, i samarbejde med Salesforce, sin e-handel og marketing over på én enkelt platform. Og et skærpet fokus i digitalt regi virker fornuftigt, idet mere end…

Bæredygtigt, tysk livsstilsbrand på vej ind i Danmark

”Lev bæredygtigt. Hver dag”. Sådan lyder det fra tyske Tchibo, som er taget på grønt erobringstogt nord for grænsen, hvor en webshop skal inspirere de danske forbrugere til at tænke bæredygtighed ind i hverdagsprodukter som for eksempel kaffe, t-shirts og træningstøj. Virksomhedens grønne agenda har blandt andet sat Tchibo på verdenskortet som tredjestørste udbyder af…

Kinesisk fødevaregigant bestiller dansk grisekød for 674 millioner kroner

Danish Crown indgik i går en trecifret millionaftale med den kinesiske fødevarevirksomhed, Cofco. Der er tale om en rammeaftale, som gensidigt sikrer de to virksomheder et forretningsomfang på minimum 100 millioner dollars i 2020. Det skriver Danish Crown i en pressemeddelelse. Cofco, som er Kinas største fødevarevirksomhed, står for en stor del af Kinas import…

Boozt kommenterer på fratrædelser i ledelsen: “Ingen stor overraskelse”

I løbet af en meget kort periode har Boozt, over to omgange, udsendt oplysninger om, at profiler i virksomhedens ledelse fratræder. I august kom nyheden om, at virksomhedens CFO og medstifter, Allan Junge-Jensen, forlader Boozt i januar 2020. LÆS OGSÅ: Endnu en Boozt-top forlader sin post Og kun lige to måneder senere meddelte virksomhedens COO…

ABONNÉR

Du går vel ikke glip vores nyhedsbrev E-handelsnyt?