Iværksætter-duo trodser corona-kaos: Lancerer onlinebutik

”Et stort behov for onlineløsninger”.

Danmark er lukket ned – eller næsten.

Dagligvarebutikkerne har stadigvæk deres gang på jorden – og der er travlhed, selv om den fysiske verden er et usikkert sted at være i disse tider.

Annonce

To danske iværksættere hiver danskerne til tasterne, midt i corona-kaosset, og lancerer en ny onlineplatform.

Rasmus Andersen og Morten Schultz, som begge har erfaring fra onlinehandel, er mændene bag medlemsklubben: Hverdag.dk.

Grundtanken er, at forbrugerne – via et medlemskab – får adgang til indkøb af forskellige varer, som selskabet sælger til indkøbspris.

Det skal gøre det billigere for danskerne at handle.

Flere analyser har de seneste år vist, at forbrugerne i Danmark betaler de højeste priser i Europa. Og en dugfrisk undersøgelse fra Dansk Erhverv af e-handel i Danmark viser desuden, at salget af dagligvarer på nettet er stagneret.

På trods af overordnet vækst har onlinehandel med pasta, vaskepulver og kaffe tabt pusten, og en af de væsentligste årsager til danskernes tilbageholdenhed med at handle dagligvarer online er, at varerne indtil nu har været for dyre, skriver virksomheden.

 Rigtig mange danskere oplever at betale for meget for at få hverdagen til at hænge sammen, fordi mærkevarer og hverdagsprodukter er alt for dyre i Danmark. Det vil vi lave om på. Hverdag.dk er Danmarks nye medlemsklub, der ved at sælge til indkøbspris kort og godt skal gøre det billigere at være dansker, siger Rasmus Andersen, CEO i Hverdag.dk og den ene af de to stiftere af virksomheden.

Partner, Morten Schultz Sakariassen, tilføjer:

Annonce

Jo flere medlemmer vi bliver, jo større partier kan vi købe hjem. Og jo bedre indkøbspriser kan vi dermed sikre vores medlemmer. Men allerede nu kan vi se, at et typisk medlem på Hverdag.dk ved første indkøb tjener sit medlemskab hjem. Derfra kan man helt selv bestemme, hvor meget man vil bruge og dermed, hvor meget man vil spare resten af måneden.

Men hvorfor lige nu – midt i krisen?

Vi er helt klar over, at vi går i luften i en usikker tid, men omvendt kan vi se, at der netop nu er et stort behov for onlineløsninger inden for dagligvarer, siger Rasmus Andersen, adm. direktør i det nye selskab, til Finans.

Hverdag.dk er 3. generation af flere allerede eksisterende webshops baseret på klubmedlemskab.