”Jeg drømmer om konfettiregn og økonomisk uafhængighed”

Det lander blødt i tidsånden.

”Vil du lige ringe til mig igen, så jeg kan tage mine høretelefoner i? Så pakker jeg ordrer, mens jeg snakker med dig”.

Hun imponerede i Løvens hule med festlige ambitioner for fremtiden. Og sjældent har der været så meget spræl i forretningen Party in a Box, som på nuværende tidspunkt.

Annonce

Trine Hansen. stifter og direktør, er ovenud begejstret – og travl. Det mærker man tydeligt, da jeg fanger hende på telefonen.

Men drømmene har også store armbevægelser. Det handler om både økonomisk uafhængighed, en glæde ved at gå på arbejde samt tid til at pleje både venner og privatliv.

Og det er direktøren i fuld gang med at realisere med sin farverige forretning, som startede i 2016. Og faktisk har hun haft arbejdshandskerne på en del længere tid, end sin omgangskreds.

Jeg har ikke en længere videregående uddannelse – jeg er uddannet gennem dansk supermarked, og jeg kom på arbejdsmarkedet før alle mine venner. Jeg har derfor altid været én af de yngste på kontoret, men har altid været meget opmærksom på snakken der gik hos de af mine kollegaer, der havde børn. Jeg lagde mærke til, at stemningen altid blev trykket, når der var fødselsdage i vente. Det blev uoverskueligt for mange at skulle planlægge, selv om de naturligvis ønskede at glæde deres børn med en proper fest, fortæller iværksætteren.


”Den super overskudsagtige type”

I den forbindelse blev det første frø til virksomheden plantet hos Trine Hansen, og med Party in a Box dykkede hun direkte ud i en tidsånd, med hovedet først, hvor oplevelser er i høj kurs og tid er én af de absolut mest dyrebare ressourcer, vi har.

Jeg kan næsten skrive under på, at danskerne er vilde med at investere i oplevelser. Vi er samtidig villige til at betale os ud af meget. Hvem vil ikke være den der ’super overskudsagtige”-type, der både kan jonglere arbejdsliv, det sociale og holde en killer fest for sine børn? Det vil vi nok alle sammen, men det er ikke altid et realistisk billede at male.

Ifølge direktøren kunne de fleste nok godt bruge 12 timer mere i døgnet, og hun kommenterer henslængt, at én af de mest succesfulde forretninger of all times ville blive én, der kunne putte ”tid” på dåse og sælge dét.

I den forståelse af verden finder hun eksistensberettigelse med sin virksomhed, som skal regne konfetti over markedet.

Annonce

Min opfattelse er, at vi alle sammen rigtig gerne vil holde fester og bruge mere tid på vores venner og familie – det ser vi som en kæmpe værdi. Men det bliver ofte uoverskueligt. Mit produkt redder dagen, hvis det ikke er for meget at sige, kommenterer Trine Hansen med et smil i stemmen.

Så konceptet er helt på plads, men i kølvandet på deltagelsen i Løvens Hule, kommer der en noget af en udfordring ind fra højre.

Pludselig er Trines hjertebarn ikke en lille forretning mere – den skal noget mere, og noget større.

Jeg skal pludselig være skarp på at skalere op og have en helt klar strategi. Men der er jeg selvfølgelig super heldig, at jeg har fået Mia Wagner med på rejsen. Hun har nogle helt afgørende kompetencer inden for netop dét område.

Og investorsamarbejdet lyder til at gå godt, selvom der ligger meget arbejde forud.

Vi er ikke helt kommet så langt endnu, fordi der er en masse procedurer i due deligation – det vil sige den forhandlingsproces, man har, når man forhandler kontrakter. Vi skal bare lige formaliteterne på plads, og så skruer vi helt op for blusset. Det bliver godt!

Det første forretningsområder, der får et skud varme er tilstrømningen af kunder og samtidig bliver det helt essentielt at få logistikken til at blive mere effektiv.


Vi har købt dig!

Hvis man spørger ind til Trine Hansens absolut stærkeste kompetencer, er det både personlighed og kreativitet, der får æren.

Min investor siger: Vi har købt en festforretning, men vi har også købt dig – en kreativ sjæl og et personligt brand i ét. Det er mig, der er ansigtet udadtil, og det er også mig, der skal få folk til at hoppe ombord.

Og apropos at hoppe ombord, spørger jeg den frejdige direktør om hendes kunder, og hvordan hun håndterer e-handlen og kunderejserne.

Hun fortæller mig, at en stor del af hendes modus operandi tager inspiration fra den kreative og ”frie” tilgang, og forretningen er, indtil nu, blevet drevet næsten udelukkende på mavefornemmelse.

Der er således ingen strategi i onlineuniverset – det er typisk sådan tingene starter hos Party in a Box. Men sådan bliver det ikke ved med at være.

Det bliver anderledes fremadrettet. Jeg går fra at være en business, der er bygget på intuition, til at skulle forholde mig til data. Vi har bestyrelsesmøde i marts, og så kommer der helt garanteret en forkromet strategi på bordet.

Og selvom ambitionerne er store, og der er kommet kompetente folk ombord på forretningstoget, som står til rådighed næsten ubegrænset, er Trine Hansen ikke i tvivl om, at kernen skal forblive intakt og gennemsyre virksomheden.

Jeg har fået et ufattelig dygtigt team i ryggen, men jeg må ikke miste det, der har virket indtil videre. Forretningen har vist sig at være en succes – så, ”why fix what’s not broken”. Jeg kender min forretning bedst, og jeg vil være meget opmærksom på at have et fast greb om mine kerneværdier.


Instagram-worthy

Nu er det på tide at ride på bølgen fra Løvens Hule og komme ud over scenekanten.

Man skal smede mens jernet er varmt. Det bliver man nødt til – man bliver nødt til at gøre opmærksom på sig selv, og især inden for min branche, hvor der faktisk er rigtig mange konkurrenter.

Så hvordan adskiller Party in a Box sig fra alle de andre løsninger på markedet – kan du holde momentum, og hvordan?

Jeg differentierer mig på det personbårne brand. Kunderne skal have et solidt incitament for at købe hos mig. Èn af de ting, jeg lægger meget vægt på er, at kunderne skal kunne regne med mig, hvis der eksempelvis er noget galt med en ordre.

Når det handler om at skille sig ud, er der også hjælp af hente i det sociale medieunivers.

Jeg er driftig på Instagram, og jeg bruger meget tid på at interagere med mine brugere. Det virker mega godt, og det lander blødt i tidsånden, hvor kulturen på de sociale medier er bomstærk. Jeg kan også godt lide at skabe de her Instagram-worthy øjeblikke, hvor mine festbokse giver folk lyst til at blære sig lidt.

I ”Løve-måneden” tjente Party in a Box 100.000 kroner mere, end virksomheden havde regnet med. Trine Hansen forventning var, at det ville give et boom, men hun satser mere på en effekt fremadrettet:

For mig handler det lige så meget om en longtail. Det er min stærke side, tror jeg. En vedvarende vækstrate – og det kan jeg også se på mine tal. Jeg kommer til at lave en større omsætning i februar, end i den måned, jeg blev eksponeret, afrunder festdronningen.

I 2021 skal Party in a Box ud over grænserne, men det bliver først, når forretningen er helt og aldeles etableret på det danske marked, og når der er kapacitet til at kunne ekspandere.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!