Jollyroom åbner på nyt marked: ”Vil være nummer ét i Europa”

Åbner i Østrig.

Jollyroom blev grundlagt i 2010, og siden 2014 har virksomheden arbejdet hen imod, at omsætningen skal nå milliardgrænsen (i svenske kroner). Det lykkedes i 2017, og der har været fart på lige siden.

Jollyroom fortsætter nemlig med at vokse – i april 2018 lancerede virksomheden i Tyskland, og nu er det næste skridt en åbning i Østrig.

Annonce

Onlinebutikken sigter mod at få lederposition i Europa.

Målet er at blive nummer ét i Europa inden for børne- og babyprodukter, men det kræver, at vi arbejder langsigtet og udvider i en hastighed, som organisationen kan håndtere, uden at gå på kompromis med kvaliteten, siger Jollyrooms administrerende direktør, Ole Sauar og fortsætter:

En af grundene til, at vi valgte Østrig som vores næste marked er, at det ligger tæt på Tyskland – både i forhold til fysisk afstand og sprog. På denne måde kan etablering af en webshop, kundeservice, interne ressourcer og fragtløsninger styrke hinanden, siger Ole Saur.

En væsentlig del af markedsstrategien for lanceringen i Tyskland var at styrke brandet gennem sociale medier. Den samme tilgang vil blive anvendt i Østrig.

Når man går ind på et stort marked med mange store spillere, er det meget vigtigt at holde sig til sine egne strategier og styrker. For Jollyroom handler det om at bevare vores nordiske udtryk, arbejde meget med indhold og skabe en personlig relation til målgruppen. Derfor er sociale medier blevet en meget vigtig kanal for os, også i Europa, siger Frida Ekholm, marketingchef hos Jollyroom.


Centralisering af virksomheden

Jollyroom investerer massivt i adskillige løsninger til forbedring af deres logistik. Samtidig er der et stort fokus på at reducere virksomhedens klimaaftryk.

I skrivende stund er byggeriet ”Campus Jollyroom” i gang – og lakker snart mod enden.

Det begyndte i 2017 og kommer til at tage tre år. Halvdelen af ​​Jollyrooms aktiviteter er i øjeblikket tilknyttet den nye facilitet, mens de resterende ”flytter ind” i løbet af sommeren/efteråret 2020.

Annonce

LÆS OGSÅ: E-handelskæmpe: Investerer i ét af Nordeuropas største solcelleanlæg

Centralisering af virksomheden fører til øget effektivitet, omkostningsbesparelser og optimerede leveringstider.

Set ud fra et miljøperspektiv kan det virke som lang vej med levering hele vejen til Østrig. Det må dog ikke glemmes, at Sverige også kan bidrage til længere leverancer. Hvis man regner på det, er der faktisk længere til det nordlige Sverige end til Tyskland og Østrig. Men når vi opnår en vis volumen, vil vi se på et lager tættere på vores kunder, siger Cecilia Olsson, logistikchef hos Jollyroom.

Fremadrettet planlægger Jollyroom at skulle ind på endnu flere markeder. Den officielle lanceringsdato i Østrig er i dag, mandag den 6. april, 2020.