Jollyroom fordobler omsætningen i Danmark

Udelukker ikke en stigning på 100 procent

Annonce

Jollyroom, som sælger børne- og babyprodukter online, er en af ​​de hurtigst voksende e-handelsaktører i Norden og er vokset ud af sit lager flere gange i løbet af det sidste år.

LÆS OGSÅ: Endnu en lagerrekord hos Jollyroom

Annonce

For at kunne imødekomme kundernes efterspørgsel på hurtige og sikre leverancer i stærk vækst, investerede Jollyroom, i efteråret 2018, omkring 58 mio. kroner i en fuldt automatiseret logistikløsning.

Den topmoderne Autostore kom i fuld drift inden julehandlen sidste år.

LÆS OGSÅ: Jollyroom investerer 58 millioner i logistisk anlæg

I starten af december
2018 siden meddelte Jollyroom endvidere, at de havde underskrevet en aftale om
et nybygget lager på 20.400 kvadratmeter.

Efterfølgende underskrev de endnu en kontrakt og tilføjede dermed yderligere
35.650 kvadratmeter e-handelslager. Aftalen omhandler af en ny bygning lige ved
siden af ​​den eksisterende bygning, som forventes at være opført i løbet af
2020.

Jollyrooms nye lagerområde, som skal ligge i Hisingen Logistics Park på Göteborgs havn, får et samlet areal på 56.000 kvadratmeter.

E-handlens stærke vækst, og de medfølgende nye investeringer i lagerplads afspejler også et fremgangsrigt regnskab for virksomheden.


Fordoblet omsætning

Sidste år opnåede Jollyroom en omsætning på 164
mio. kroner i Danmark. Det er en fordobling i forhold til 2017,
skriver Børsen.

Da legetøjskoncernen Top-Toys
gik konkurs i julen, syntes Sauar ikke overrasket, og på det tidspunkt
forudsagde han, at 150 legetøjsbutikker potentielt kunne gå tabt i år, og at
alt andet legetøj i Norden ville blive købt online inden for 3-5 år.

Men Ifølge direktøren er hullet efter Top-Toy dog med til at gøre fremtidsudsigterne gunstige for Jollyroom. Han udelukker i den forbindelse ikke en ny stigning på 100 procent i 2019, men tror mere på 60-70 procent.

- Vi forventer, at der er en rigtig god chance for, at vi kommer til at fylde noget af det marked allerede i foråret og sommeren. Det er stadig uvist, hvor mange butikker der bliver opkøbt af andre og kommer til at fortsætte med salg af legetøj, men der vil være kunder, der søger online, når deres lokale butik lukker, siger direktør Ole Sauer til Børsen.