Et superlager på 65.000 kvadratmeter.
Jollyroom er en hurtigt voksende, nordisk onlineshop inden for børne- og babyindustrien. Den samlede omsætning for selskabet i 2017 landede på 1.011 mio. svenske kroner (726 mio. i danske kroner).
I selskab med andre bygninger i Göteborg har Jollyroom nu etableret Nordens største e-handelslager med en samlet kapacitet på 65.000 kvadratmeter.
- 65.000 kvadratmeter giver os mulighed for fortsat at vokse stærkt i børne- og babyindustrien. Vi vil både starte med samt opretholde en stor beholdning i løbet af ferie-shopping-sæsonen, som vi ved har en positiv effekt på salget, udtaler Cecilia Olsson, logistikchef hos Jollyroom, i en pressemeddelelse.
Nordens største e-handels-installation
Nu er Jollyroom vokset fra sin varehuse igen, og i den forbindelse har den store e-handels-spiller underskrevet en aftale med ejendomsselskabet Castellum, som skal give adgang til et nyt lager på 20.400 kvadratmeter.
Bygningen er strategisk placeret i Sörred-området, centralt beliggende i havnen i Göteborg og vil være i fuld drift før juletid, 2018.
- Vores nye facilitet er placeret i Sveriges bedste logistikmodus, med god kommunikation til alle større byer i Norden. Formålet med bygningen er at reducere leveringstiderne og udvikle automatiseret håndtering af små og mellemstore varer, fortæller Jollyrooms grundlægger og majoritetsindehaver Ole Sauar.
Bag den nye state-of-the-art bygning i Sörred står, som sagt, Castellum. I alt lejer Jollyroom 43.000 kvadratmeter.
- Udlejningen til Jollyroom er én af de største udbudte logistiktjenester i Sverige i år og afspejler det voksende behov for lagerplads i e-handlen generelt. Vi er glade for at kunne hjælpe Jollyroom med at vokse inden for vore vægge og dermed også videreudvikle vores samarbejde, siger Mariette Hilmersson, adm. direktør i Region Vest hos Castellum.
Store armbevægelser for fremtiden
Jollyroom har store forventninger til fremtiden og kan i den forbindelse ikke benægte eller negligere behovet for større lagerkapacitet:
- I løbet af de næste 5 år er der et stort skifte fra butikshandel til e-handel. For at kunne imødekomme fremtiden med den rette kapacitet vil vi derfor fremtidigt indgå flere aftaler i havn-liggende områder. Vores mål er at tage størstedelen af tilvæksten inden for børne- og babyprodukter online på det nordiske marked, afrunder Sauar.