Jysk henter massiv omsætning i e-handlen

Over en milliard på nettet.

Annonce

I regnskabsåret 2017/2018 har den danske butikskæde JYSK Nordic realiseret en solid, økonomisk indsats. Virksomheden annoncerer, at den har nået en rekordomsætning på 2,16 mia. euro, hvorunder over en milliard har afsæt i handel på nettet.

- Vi har endnu en gang bevist, at der stadig er gode muligheder for at tiltrække flere kunder til vores fysiske butikker. Derfor vil Jysk fortsætte med at åbne nye butikker, samtidig med at vi udvikler på vores e-handel for at give kunderne så stor fleksibilitet som muligt, udtaler Jan Bøgh, administrerende direktør i Jysk Nordic, i en pressemeddelelse.

Vækst på 44 procent

Vi har spurgt kommunikationschefen hos Jysk Nordic, Rune Jungberg Pedersen, hvordan e-handlen klarer sig hos det store sengetøjslager:

- Vi oplever en betydelig vækst i e-handlen. Der er stor forskel fra land til land, men helt generelt har vi oplevet en vækst i e-handlen på 44 procent i det seneste regnskabsår, og faktisk udgør e-handlen på nuværende tidspunkt omkring seks procent af vores salg. Dertil kommer ’Click & Collect’, hvor kunderne bestiller online men betaler i butikken.

Et onlinesalg på 1,36 milliarder

Medregnet, at Jysk – på alle markeder - omsætter for omkring 22,6 mia. kroner, kan e-handlen tage æren for et beløb, der sniger sig op på 1,36 mia. kroner.

- Jeg er ikke i tvivl om, at de fremtidige vindere inden for detailhandel, er virksomheder der formår at kombinere forskellige salgskanaler for at kunne give den absolut bedste kundeoplevelse. Det er noget, vi har arbejdet på i en lang årrække hos Jysk, men vi er langt fra i mål og vil helt sikkert fortsætte med at gøre shoppeoplevelsen bedre for vores kunder, udtaler Jan Bøgh til Ehandel.se.

Jysk forhandler i 20 lande og har i alt 1.249 butikker.

Annonce