Jysk med massiv digital satsning: Lægger 500 millioner kroner på bordet

Den danske detailgigant skruer kraftigt op for digitale aktiviteter.

En i forvejen stor it-afdeling med 100 medarbejdere står nu til at blive udvidet med yderligere 30 fagkyndige.

Annonce

Det udtaler Jan Bøgh, administrerende direktør for Jysk Nordic, til Finans.

Udvidelsen finder sted for at styrke den fortsatte vækst i dynekoncernen.

Og sådan noget koster selvfølgelig penge…

Investeringen løber op på en halv milliard kroner, som skal give vind i sejlene til digitale produkter og styre den overordnede it-indsats hos jysk på tværs af kundeservice, onlinehandel og butikssystemer.

Det er blandt andet koncernens nethandel, der skal have et kærligt skub.

- Den digitale transformation koster mange penge, og det er alle detailhandleres udfordring at skaffe kapital til at gøre det med. Vi skal omstille os hurtigere end nogensinde, men heldigvis er vi i Jysk stærkt rustet med vores solide økonomiske resultater, siger Jan Bøgh, administrerende direktør for Jysk Nordic, til Finans.

Henrik Naundrup, 'Executive Vice President Finance and IT',  uddyber:

- Vi skal være fleksible på alle led, og derfor have nye systemer, så vi også kan agere hurtigere end nogensinde før. Vi har dog ikke fundet ét samlet system, selvom vi har ledt globalt også med eksterne konsulenter. Reelt vil vi gerne finde en hyldeløsning, men vi har ikke set én, som er i en kvalitet eller modenhed, vi tør kaste os over.

Annonce

Med et rekordregnskab i ryggen har koncernen også et godt fundament til at satse stort – alene på bundlinjen er Jysk kommet ud af året med 3,4 mia. kroner.

I den forbindelse udgør onlinesalget for koncernen omkring 6 procent.