Slår ny rekord
De seneste måneder har det handlet meget om ekspansion for den store kæde, Jysk.
Endnu et land er blevet føjet til det JYSK’e verdenskort, og koncernen åbnede den 2. april 2019 sin første butik i Irland i byen Naas.
Endvidere slog Jysk rødder på Cypern i Nicosia Mall lørdag den 6. april 2019.
.. Og fra fysiske butikker til det digitale fokus – for nu skal det handle om onlinesalg.
For første gang nogensinde har Jysk’ salg på nettet ramt en milliard kroner, og det skete endda med to måneder tilbage af regnskabsåret 2018/19.
Det skriver finans.dk.
Salget i Jysk Nordic omfatter 1.300 butikker, digitalt salg med afhentning i de fysiske butikker, ”click and collect” samt digitalt salg med direkte levering til kunderne – sidstnævnte som dagens mand i skysovs.
- For os er det vigtige at være, hvor kunderne gerne vil handle. Vi kan se hastig vækst i onlinesalget på alle markeder, så det agerer vi da efter, samtidig med at salget også vokser i de andre kanaler. For os det afgørende med vækst uanset hvor kunderne vil handle, siger Niels Veien, ansvarlig for blandt andet det digitale salg i Jysk Nordic-ledelse, til finans.dk.
Niels Veien meddeler også, at Jysk Nordics samlede digitale salg., herunder direkte digitalt salg plus ”click and collect”, nu udgør 10 procent. af forretningen.
Direktør hos FDIH, Niels Ralund, kommenterer også på den nye rekord på sin LinkedIn-profil:
- Jysk har forstået det enkle budskab. Ingen panik, vi ønsker at være hvor kunderne er, og de er i stigende grad på nettet og digitale, så der er Jysk naturlivis også. Rekord på 1. mia i omsætning på det nordiske marked i de første 10 måneder. Den digitale omsætning kannibaliserer ikke på butikker, men giver nærmere mere trafik i butikkerne. Hvor svært skal det være.