Fremgang: ”Kunderne er buret inde og hiver Nespresso-maskinen frem”

Det er dag til dag.

Vi har i denne tid skrevet meget om, at det danske erhvervsliv bløder. Og det er stadigvæk en sandhed – men heldigvis er der nogle aktører på markedet, der har vind i sejlene.

Lars Mansfeld-Giese er administrerende direktør i virksomheden Real Coffee. Han er én af dem, der – for nu – har sat sig i orkanens øje.

Annonce

Det er en utrolig ulykkelig baggrund at skulle opleve fremgang på. Men det skyldes, at danskerne sidder derhjemme – buret inde – og de kan ikke komme til at drikke deres sædvanlige kaffe på jobbet. Derfor hiver de deres Nespresso-maskine frem fra gemmerne, siger han til Ehandel.dk.

Det er blevet til en fremgang på hele 30 procent.

Virksomheden sælger til private kunder i Danmark, Tyskland og USA, men er også relativt stor inden for detailsegmentet, hvor den sælger til fx Salling Group og Rema 1000. På disse markeder oplever selskabet en tilsvarende vækst.

Vi har vækst på tværs af alle vores kanaler. Vores største marked er Amazon i USA, hvor vores varer bliver revet væk – vi har faktisk ingen varer tilbage i USA lige nu. To containere er på vej, men det er en logistisk kamp. Amazon er overvældet af alt det salg, de oplever lige nu, så det tager tid, kommenterer Lars Mansfeld-Giese.

Desuden oplever Real Coffee en tilstrømning af nye kunder. Forbrugernes sædvanlige butikker er lukket, og så tyer de til tasterne, mener direktøren. Som følge af den stigende utryghed hos danskerne, der hænger sammen med at handle i de fysiske butikker, er Real Coffee også begyndt at tilbyde gratis fragt og levering lige til døren.

Lars Mansfeld-Giese fokuserer dog ikke kun på sin egen forretning. Han er mere end beredt på at hjælpe andre virksomheder på vej:

Hvis nogen vil have råd og vejledning om at komme i gang med at sælge på Amazon, og måske vende udviklingen, skal de bare skrive til mig. Amazon kan være en mulighed her under krisen for danske virksomheder, siger Lars Mansfeld-Giese og tilføjer:

Der er mange kunder, der vender sig mod Amazon lige nu. De vil ikke handle i butikkerne, hvor der er risiko for smittefare.

Annonce

Hvad tænker du, når du ser mange af dine branchefrænder være tæt på at dreje nøglen om – eller i hvert fald miste store dele af deres omsætning?

Jeg synes hele forretningsmiljøet i dag er utrolig skræmmende. Vi er kun fem sekunder fra selv at blive lukket ned. Det skyldes, at vi kun har én leverandør i Holland – og hvis der er bare én syg mand i produktionen, lukker det hele ned.

Det kan godt være, vi oplever vækst lige nu, men det gør vi måske ikke i morgen. Hele vores supply-line er voldsomt anstrengt – vi ved ikke, hvad morgendagen bringer.

Afslutningsvis giver direktøren udtryk for, at det er svært at tænke fremad. I virkeligheden forsøger han "bare at få det værste overstået".

Det er fra dag til dag, lige nu. Jeg synes, det er ufattelig svært at tænke fremad – strategi og nye kunder. Vi har travlt, men man har ikke lyst til at tænke længere frem. Det kan man ikke, afrunder han til Ehandel.dk.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!