Lego sælger tøj i en tom butik – drevet af AR

E-handlen ligger bagved

Annonce

Virksomheden Kabooki, som forvalter legetøjsgiganten Lego's
tøjmærke ’Lego Wear’, åbnede i denne uge en pop-up butik i London.

Butikken var imidlertid helt tom for varer – det eneste indhold var en QR-kode fra Snapchat.

Annonce

Besøgende kunne, via deres mobiltelefon og QR-koden, komme ind i butikken ved hjælp af AR (augmented reality).

Det, der blev præsenteret i den virtuelle butik, var Lego Wears seneste voksenkollektion, vist på virtuelle Lego-mannequiner.

Forbindelse til e-handlen

- Vi er i hjertet af et innovativt og legende mærke, og en del af det er, at udforske nye digitale kanaler og teknologi, kommenterer Lego Group Store.

Bag AR-butikken finder vi også det digitale bureau We Are Social, som har hjulpet med at stable oplevelsen på benene.

Men hvordan kunne kunderne egentlig købe det tøj, de godt kunne lide, når butikken er tom for varer? Gennem Lego Wears e-handel, naturligvis.

AR-butikken havde etableret forbindelse til Legowear.com, og kundernes køb kunne derefter leveres direkte til hjemmet.

Foruden beklædningsgenstande skal AR-butikken også tilbyde virtuelle DJ- og spilleautomater.

.

Foto: We are Social