Levi’s: E-handlen vækster massivt – går nu ind på aktiemarkedet

Direkte onlinesalg vokset med 18 procent

Annonce

I sidste uge meddelte Levi’s, at selskabet efter mange år igen vil gøre sig et forsøg på Børsen. Ifølge internetforhandleren er årsagen blandt andet den forventelige vækst inden for e-handlen.

I dag rapporterer Levi’s et e-handelssalg med en årlig omsætning på 223 mio. USD, hvilket svarer til omkring 1,5 mia. danske kroner. Det svarer endvidere til fire procent af virksomhedens samlede salg.

Annonce

Levi’s egne fysiske butikker udgør 26 procent af salget, mens salg via detailhandlere udgør 65 procent.


E-handlen vækster mest

Denim-gigantens direkte onlinesalg siges at have vokset med 18 procent i det forløbne år, hvilket kan sammenlignes med væksten på 8 procent for detailkanalen.

Detailhandlere omfatter både e-handlere og fysiske
operatører, såsom Amazon og Bloomingdales.

Det er lang tid siden, Levi’s sidst åbnede op for, at offentligheden kunne købe aktier i selskabet – vi er helt tilbage i 1985.

Denne gang håber virksomheden at modtage mellem 600 og 800 millioner dollars i ny kapital.