L’Oréal høster vækstresultater fra e-handlen

”Vi tror på, at vi kan ligge højere end markedet”

Det har været et fornuftigt tredje kvartal for kosmetikkæmpen, L’Oréal.

Omsætningen lander på 21,99 milliarder euro, hvilket svarer til 164,30 milliarder danske kroner. Den er steget med +7,8 procent ved sammenlignelige tal, hvilket er den absolut højeste vækst i mere end ti år.

Annonce

Vi fortsætter med at vokse mere end beauty markedet generelt, selv om det er meget dynamisk. Den høje vækst er forsat under nogle betingelser, hvor der stadig er blandede resultater i divisionerne, har Jean-Paul Agon, CEO og formand for bestyrelsen hos L’Oréal, kommenteret.

Alle divisioner er i vækst, særlig L’Oréal Luxe og Active Cosmetics.

”Resultaterne er blandede i Consumer Products Divisionen, hvor vi på den ene side ser en stærk vækst i Asien, men på den anden side har vi som tidligere nævnt et meget konkurrencepræget marked i USA. Professional Products divisionen går bedre og bedre.

Når det kommer til fordelingen på de forskellige geografiske områder har Asien-Stillehavsområdet stadig en høj vækstrate, ifølge direktøren. Særligt i Kina, Indien, Sydøstasien og Japan.

Men hvad der primært bidrager til koncernens vækst, kommer fra hudpleje, Travel Retail og e-handel.

E-handlen hos L’Oréal har en vækst på +47,5 procent og udgjorde hele 13,5 procent af omsætningen.

L’Oréals resultater i tredje kvartal, og i de første ni måneder af året, styrker os i vores tro på, at kosmetikmarkedet stadig vil vokse, selv om vi også ser svingende og blandede resultater. Vi tror på, at vi kan ligge højere end markedet og opnå endnu et år med stigning i vores omsætning og indtjening, afrunder Jean-Paul Agon.


Omsætning: 21,99 milliarder euros:

Annonce

+7,5% ved sammenlignelige tal
+8,5% ved konstante valutakurser
+10,7% ved rapporterede tal