Markedsføring

Tre netbutikker politianmeldt for vildledning

I går kunne Dansk Erhverv berette om, at tre netbutikker er blevet politianmeldt af forbrugerombudsmanden for at vildlede forbrugerne. Den såkaldte vildledning har afsæt i, at virksomhederne ikke klart informerer om, at forbrugerne automatisk bliver tilmeldt et abonnement i forbindelse med et køb. Alle tre virksomheder har en forretningsmodel, hvor forbrugerne skal tegne et løbende…

Kina-drømmen braser for stor koncern

Det kinesiske marked kan være en drømmefanger for mange, danske virksomheder. For tre år siden kastede Coops ledelse sig ud i eksport af kaffe, chokolade og babymad til Kina, men nu er drømmen falmet, og projektet faldet til jorden. Den store plan var, at Coop skulle sælge Irma-produkter til kinesiske forbrugere for et trecifret millionbeløb…

Forbudt: Amazon bruger data til at udvikle konkurrerende produkter

Det er ikke første gang, Amazon er under luppen. I juli måned sidste år traf konkurrencekommissær, Margrethe Vestager, en beslutning om at granske e-handelsgiganten. Mere specifikt en gennemgang af Amazons standardaftale med sælgerne på deres markedsplads. LÆS OGSÅ: Europa-kommissionen bekræfter: ”Amazon skal granskes” Og nu ser det ud til, at der kan være ugler i…

”Vi har tømt tre Bilka-butikker for chokolade”

”Jeg er så træt af at tale om Corona”, lyder det fra Lars Mansfeld-Giese, han er direktør hos virksomheden Real Coffee. Jeg fanger ham midt i formiddagskaffen, hvor han deler en hyggelig historie med mig, der tager afstand fra den sædvanlige, og til tider energitappende, virus-snak. Real Coffees kunder kan nemlig se frem til en…

”Derfor har vi fordoblet vores annoncebudget”

”Når man er afhængig af andre led, produktion og distribution, så er man sårbar. Og når usikkerheden rammer, folk afskediges eller sendes hjem på ubestemt tid rundt omkring i samfundet, så ændrer værdierne sig og folk holder mere på pengene,” skriver den danske skønhedsvirksomhed, Hairlust. Og det er nogle forhold, der kan mærkes. Ifølge direktør,…

Matas går i luften med ny storsatsning

Den svenske platform Bambuser AB har indgået en kommerciel aftale med Matas A/S om implementering af Live Video Shopping i deres e-handel. Matas er virksomhedens første kunde på det danske marked. LÆS OGSÅ: Bliver mindst lige så trendy, som Instagram er i dag Aftalen, der som udgangspunkt strækker sig over 12 måneder, er baseret på…

RFM-segmentering: ”Endnu mere relevant i corona-tiden”

Der er ekstremt stor forskel på en kunde, der har købt i webshoppen for første gang i sidste uge, og en kunde, der har købt otte gange, men sidste gang for tre måneder siden. Hvem er lettest at aktivere, og skal de have samme kommunikation? Jeg har talt med Jacob Kildebogaard. Han er mediedirektør og…

4 gode råd: Sådan håndterer du GDPR under Corona-krisen

Mange danske virksomheder holder vejret. Corona-pandemien strammer grebet, og der er måske knap så meget overskud til at rette blikket mod reglementer og ”formaliteter”. Datatilsynet står dog klar til at hjælpe det danske erhvervsliv gennem krisen efter bedste evne, herunder spørgsmål til sikkerhed og håndtering af personoplysninger. Reglerne for GDPR skal stadig overholdes. Men vi…