Matas: 600 millioner i puljen til mere luksus og større butikker

Direktør kalder det en tillidserklæring til fysiske butikker



Gennem de næste fem år investerer Matas 600 millioner kroner for at sætte omsætningen i omdrejninger.

Det skriver Børsen.

I 2023 er ambitionen at omsætte for fire milliarder – 500 millioner mere end i dag.

En afgørende del af planerne er en helt ny type butikker. De bliver større, får flere medarbejdere samt et bredt udvalg af luksusbrands på hylderne.

– Det her handler om at være forskellig fra vores konkurrenter og tilbyde noget andet og mere end det, der allerede findes i markedet, siger Gregers Wedell-Wedellsborg til Børsen. Han er administrerende direktør i Matas

Konceptet bliver kaldt “en kærlighedserklæring til den fysiske butik” af direktøren og rulles ud i op mod 10 af kædens butikker i år.


Det fysiske vinder frem

Matas er ikke den eneste aktør, der har fået øjne op for de fysiske satsninger – Amazon hopper med på bølgen:

Den 11. marts skrev Ehandel.dk om, at Amazon planlægger at åbne en helt ny dagligvarekæde, der ikke går under den eksisterende Whole Foods.


LÆS OGSÅ: Amazon stækker vingerne på sine pop-up-butikker


Den første af den nye type butik ser dagens lys allerede i år. Ifølge rygter er det en butik, der appellerer til en bredere målgruppe end Whole Foods.

Der florerer endvidere rapporter om, at Amazons kasseløse butikker, under navnet Amazon, står overfor en massiv udvidelse med tusindvis af nye butikker frem til 2021.

Amazon rykker altså stærkt frem med store, fysiske satsninger.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest