Matas introducerer abonnement

Individuelt, skræddersyede abonnementer

Annonce

Matas-koncernen har netop
introduceret en abonnementsløsning, der giver kunderne nye muligheder for at få
individuelt skræddersyede abonnementer på en række produkter.

Satsningen på abonnementsløsninger følger kort tid efter åbningen af Matas' nye butikskoncept Matas Life, og er et af flere tiltag for at forny Matas og skabe bedre kundeoplevelser, fortæller kæden i en pressemeddelelse.

Annonce

- Vi kan se, at der er en stor efterspørgsel efter convenience-koncepter, der gør hverdagen nemmere og billigere for travle familier. Det er baggrunden for, at vi nu på Matas.dk tilbyder vores kunder at sætte udvalgte produkter i abonnement, siger Brian Andersen, direktør for e-commerce hos Matas, i en pressemeddelelse

Løsningen betyder, at kunderne løbende kan få deres abonnementsprodukter tilsendt, undgår at løbe tør og samtidig opnår en fordelagtig pris på produkterne.

- I modsætning til andre på markedet, satser vi på en model, der bliver 100 procent tilpasset den enkeltes behov. Vil man fx have fiskeolie og multivitamin en gang i kvartalet, er det det man kan få, siger Brian Andersen

Abonnementskunder får altid 20
procent i rabat på de produkter, der sættes i abonnement, samt gratis levering
uanset hvor mange eller få produkter, man abonnerer på.

Matas vil i første omgang fokusere på det segment, der hedder Helse og Velvære, dvs. produkter som fiskeolie, multivitamin og kalk. I løbet af 2019 bliver der introduceret en række nye produktkategorier, herunder hudpleje, makeup og produkter til mænd.

- Undersøgelser fra USA viser, at 7 ud af 10 forbrugere efterspørger abonnementsløsninger, og også herhjemme er det et marked i voldsom vækst. Retail-abonnementer er helt sikkert et område, der vil udvikle sig løbende. Vores ambition er, at vi hele tiden skal være på forkant med både kundernes behov og markedsudviklingen. Også med dette nye abonnementstilbud, siger Brian Andersen