Matas opjusterer forventninger til året: ”Et stjernegodt julekvartal”

Kundernes førstevalg.

Det har været et vellykket julekvartal for Matas.

Virksomheden har nået en samlet omsætning for hele koncernen på 7,4 procent frem til 1,2 milliarder kroner.

Annonce

Det underliggende salg (like for like) er også steget og ligger på 4,7 procent, fremgår det af en pressemeddelelse.

Julekvartalet var stjernegodt. Samspillet mellem nettet og de fysiske butikker lykkedes perfekt, og Matas havde samlet set flere kunder, der handlede for mere - og vi fik dermed en historisk høj omsætning, den højeste organiske vækst i 24 kvartaler og endnu en online vækstrekord, lyder det fra Gregers Wedell-Wedellsborg, topchef i Matas.

Det vellykkede kvartal giver også god grund til at opjustere forventningerne til året en smule.

De nye mål er, at den samlede omsætningsvækst skal lande på 5 procent (før 3,5-5,5 procent), og den underliggende omsætningsvækst skal ramme 1,5 procent (før 0,5-1,5).

Og der er særligt én forgrening af forretningen, der skubber til succesen og bliver ved med at vokse sig større.

Matas.dk har nået en rekordhøj vækst på 83,9 procent, og hvis man inkluderer datterselskabet Firtal i beregningerne, så er hele 16 procent af koncernens salg blevet gennemført online.

Sammenlignet med sidste år, i samme kvartal, lå satsen på 8,5 procent.

Vores mål er at være kundernes førstevalg både på nettet og i butikkerne. Onlinesalget er generelt mindre lønsomt end salget fra de fysiske butikker, men nøglen ligger i samspillet. Alene i julekvartalet skabte matas.dk mere end 250.000 besøgende til butikkerne, afrunder Gregers Wedell-Wedellsborg.

Annonce