Medskaber af dansk/svensk modesucces siger farvel og tak

Forlader posten som finansdirektør umiddelbart efter flot halvårsregnskab

Allan Junge-Jensen, finansdirektør for Boozt, har besluttet sig for at søge nye græsgange. Han meddelte i går, at han forlader sine poster i virksomheden i slutningen af januar 2020.

Annonce

Allan Junge-Jensen har været en del af Boozt siden 2011, hvor han var med til at lancere Boozt.com. Siden da er det er det kun gået én vej: fremad.

– Det har været et fremragende makkerskab – nogle gange næsten som et ægteskab. Men alle gode ting har en ende, og Allan vil gerne videre. Det var altid vores opfattelse, at Allan ville rykke videre, når han mente, at hans job var gjort. Nu mener han, at det er på tide, siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør for Boozt i en pressemeddelelse.

Også Allan Junge-Jensen giver udtryk for stor tilfredshed med sine år som finansdirektør for Boozt.

– Jeg har virkelig nydt min tid ved Boozt. Det har været meget berigende for mig både på det professionelle og det personlige plan med mange gode oplevelser. Jeg er stolt af virksomheden, vi har skabt, og jeg forlader den i god stand. Personligt vil jeg nu søge en rolle med en mere kommerciel profil, udtaler Allan Junge-Jensen i en pressemeddelelse.

Meddelelsen om Allan Junge-Jensens fratræden kom kun få minutter efter, at Boozt fremlagde sit regnskab for 1. halvår 2019. Regnskabet viser en vækst i nettoomsætning på 26 procent – en vækst som især skyldes den store fremgang for outlet-webshoppen Booztlet.com, som steg 156 procent i nettoomsætning. Også Boozt.com havde fremgang og øgede nettoomsætningen med 21 procent.

– Jeg er meget tilfreds med vores stærke eksekvering i et svært 2. kvartal. Kundetilfredsheden er fortsat meget høj, og nøgletallene udvikler sig som forventet. Væksten er drevet af eksisterende kunders stigende købsfrekvens samt et højere antal nye kunder sammenlignet med sidste år, udtaler Hermann Haraldsson.

Han ser optimistisk på den resterende del af året:

– Vi fastholder guidance for 2019 på over 27% vækst i nettoomsætningen og en forbedret justeret EBIT-margin sammenlignet med 2018. Vi er i god form og ser frem til at levere et stærkt andet halvår.

Annonce

I FDIHs årsrapport 2018 lå Boozt nummer 11 på listen over de mest populære webshops hos danske forbrugere med 1,1 % af det samlede antal ordrer.