Milliardrekord og nyt løfte

Et stærkt tredje kvartal for Zalando

Den tyske modegigant kan fremlægge et stærkt tredje kvartal i år.

Omsætningen er steget med 26,7 procent til lidt over 11,8 milliarder danske kroner, og resultatet landede på 53 millioner kroner.

Annonce

Kundebasen er endvidere vokset med 17,5 procent til 29,5 millioner aktive kunder, og for første gang nåede webstedet over en milliard besøgende i løbet af tredje kvartal.

Zalandos økonomichef, David Schröder, siger, at det har været et stærkt tredje kvartal for virksomheden, og at han ser meget optimistisk på fremtiden:

Vi vokser hurtigt på alle markeder og håber at være i stand til at opretholde fart og finish. Vi ser frem til at fejre Cyber-Week og de kommende helligdage med vores kunder, siger Schröder i en pressemeddelelse.

Foruden at fremlægge et rekord-resultat, har Zalando også afgivet et løfte.


Ny bæredygtighedsstrategi trådt i kraft

Zalando har sin egen bæredygtighedsstrategi med navnet do.MORE, hvor målet er at have en positiv indflydelse på mennesker og planeten.

I går skrev vi om, at Zalando har forpligtet sig til at være CO2-neutral i henhold til drift, leveringer og returneringer fra den 30. oktober, 2019.

LÆS OGSÅ: Zalando forpligter sig til at blive Co2-neutral

Dette inkluderer blandt andet virksomhedens eget energiforbrug, pakketransport og emballage.

Annonce

I 2023 vil Zalando designe sin emballage, så affald minimeres og materialer i højere grad kan genanvendes. Det betyder også, at engangsplastik skal fjernes helt fra organisationen.