Mobile enheder triumferede på Black Friday

2 mia. salg via smartphones.

I år har amerikanere tyet til telefonerne. De har høstet Black Friday tilbud via en internetforbindelse, mere end nogensinde før. Det skriver nyhedsmediet CNBC.com.

Annonce

På den amerikanske handels-helligdag blev 6,22 milliarder salg foretaget online, hvilket er en stigning på 23,6 procent.

Herunder blev i alt blev 2 milliarder salg foretaget via smartphones, hvilket er en stigning siden sidste år.

I alt er 33,5 procent af onlinehandlerne foretaget via smartphones, sammenlignet med en procentssats på 29,1 sidste år. Det skriver Børsen.

Tallene, indsamlet af Adobe Analytics, har gjort flere danske netbutikker nysgerrige. Dennis Drejer fra Rito udtaler på Facebook:

- Jeg slog vores tal op og tabte underkæben. 58,21 procent - næsten 60% af vores salg - kommer nu fra mobile enheder (telefoner og tablets).

LÆS OGSÅ: Mobilbetalingens himmelflugt

Han fortsætter:

- Jeg kan ofte arbejde med snuden i sporet i lang tid, uden at kigge op. Men når det kommer til design, konverteringsoptimering og mobile enheder, så skal du have snuden op mindst én gang hver måned! Ellers taber du salg. Det gør du fordi de fleste designere og udviklere optimerer til desktop og glemmer mobiloplevelsen, siger Dennis Drejer fra Rito.dk.

Annonce

Mange netbutikker understøtter allerede væksten inden for brugen af mobile enheder:

- Detailhandlen har gjort sit til, at opbygge bedre mobile oplevelser for forbrugerne og har fået vendt næsten 10 pct. af de besøgende via smartphones til også at blive købere, siger direktør i Adobe Digital Insights Taylor Schreines, til cnbc.com.