Nåede du ikke ræset på Black Friday? Cyber Monday er ankommet

Der færre tilbud, men stadigvæk procenter at spare.

Det er tre dage siden, at flere danskere trodsede kulden og stod i kø til butikkerne – eller sad klar ved tasterne for at hente gode tilbud hjem. Black Friday-salget tog Danmark med storm.

Annonce

Nu går det løs igen – i dag er det nemlig Cyber Monday.

National Retail Federation navngav dagen tilbage i 2005. Et amerikansk koncept, hvor onlinebutikkerne atter sætter priserne ned på et udvalgt sortiment.

Ifølge Martin Andersen, direktør hos prissammenligningssiden Pricerunner, har cyber monday som handelsdag eksisteret i Danmark siden 2013, men opmærksomheden omkring dagen har været begrænset.

Det skriver Tv2.dk.

På trods af gode tilbud i kølvandet på Black Friday, virker det ikke til, at danskerne helt har vænnet sig til konceptet. Den normale, gængse forbruger er simpelthen ikke bevidst om cyber monday mener Martin Andersen.

Jesper Boysen, adm. direktør hos Power, siger til Tv2.dk:

- Det er forvirringen for kunderne, vi gerne vil undgå. Konceptet er ikke indarbejdet godt nok endnu. Vi lurer lidt på det lige nu, men går det hen og bliver en succes, så kan I regne med, at Power også er med.

Cyber Monday er primært online, og hos Pricerunner har man spået, at størstedelen af de produkter, der kommer til at være på tilbud (80 procent), er hardware-produkter til computere samt billede- og lydprodukter.

Annonce

Men hvad kan vi forvente af konceptets popularitet?

Èn ting er sikkert - det er ikke en helt nem opgave at overskygge den globale handelsdag, Black Friday, der har sat omsætningsrekord fire år i træk. Den dag på året, hvor danskerne har brugt dankortet mest.

Pricerunner har oplyst, at de på Black Friday havde en million besøgende på deres side, hvorimod forventningerne til Cyber Monday kun lander på 200.000.

Tal fra Nets viser, at vi brugte 2.1 milliarder kroner i 2017 på Black Friday, og meget tyder på, at det i år bliver til endnu en rekord.

Kilde: Tv2nyheder