Nethandlen boomer hos danske supermarkeder

Coop.dk Mad og Bilka To Go stormer frem, men nemlig.com tager førstepladsen



Markedet for onlinehandel med dagligvarer i Danmark brager frem. Coop.dk Mad og Bilka To Go oplever fremgang, men dog er markedet suverænt domineret af Nemlig.com. 

Men selv om der er lang vej op til Nemligs omsætning, så er de to mastodonter inden for fysiske butikker, Coop og Salling Group, begge kommet godt med inden for de senere år. 

Det skriver Dansk Handelsblad.

Hverken Coop eller Salling Group vil fremlægge de præcis tal for de to store supermarkeder, men det står efterhånden klart, at har rigtig meget fart på. 

– Vi oplever i øjeblikket en vækst på den gode side af 20 procent, og vi forventer, at den bliver højere i løbet af året, lyder det fra kommerciel direktør i Coop.dk Mad, Morten Viktor.

Og allerede der overgår Coop den prognose på 15 pct., som Retail Institute Scandinavia kommer med i ”Dansk Dagligvarehandel – Prognose 2028”.

Kilde: Retailnews

Foto: Niels Ahlman Olesen / Ritzau Scanpix

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest