Nordens største sportsbutik på nettet: ”Vi bød mere end 30.000 nye kunder velkommen”

Solid tilvækst i løbet af Black Friday Week.

Sportamore, Nordens største sportsbutik på nettet, har i overensstemmelse med selskabets høje forventninger oplevet øget efterspørgsel omkring starten på julehandlen, Black Friday Week.

Annonce

Handelsmønstre og ordreindtag er fordelt mere jævnt i løbet af ugen end i de foregående år, da ordreindgangen viste sig at være mere koncentreret på bare Black Friday.

- Tilvæksten har været rigtig god. Under Black Friday Week kunne vi byde mere end 30.000 nye kunder velkommen, hvilket udgør mere end 30 procent af kvartalets samlede tilstrømning af nye kunder. Samtidig har vi taget mere end 120.000 kundeordrer ind, hvor væksten på Cyber ​​Monday (71 procent) var helt særligt i forhold til året før. På trods af en rekord på ordreindtag, har vi opretholdt vores høje serviceniveau.

Han fortsætter:

- Den gennemsnitlige håndteringstid fra bestilling til fragt har, for ordrer foretaget i løbet af Black Friday-Week, ligget på 15 timer. Det viser, at vores bestræbelser på at etablere skalerbar og effektiv teknisk og logistisk infrastruktur har været succesfulde, og at vi nu er godt rustede til at håndtere fremtidig vækst. Nu ser vi frem til dette års julehandel, som vi forventer bliver den største i virksomhedens historie, siger John Ryding, administrerende direktør hos Sportamore.

I 2017 havde Sportamore-koncernen et salg på 758 mio. SEK, hvilket svarer til omkring 553 mio. danske kroner.