Nordic Ecommerce Summit er tilbage i foråret 2020

Fællesnordisk konference gør comeback

Annonce

Kan du huske eventet Nordic eCommerce Summit? Indtil for et par år siden blev arrangementet afholdt hvert år i Stockholm om foråret og i Malmö om efteråret og bød i begge tilfælde på en lang række antal svenske og internationale talere.

Den seneste konference blev afholdt i efteråret 2017, og siden da har Nordic eCommerce Summit glimret ved sit fravær i e-handels-eventkalenderen. Men nu kan vi afsløre, at NES gør comeback i foråret 2020. Konferencen er nemlig blevet overtaget af den nystartede virksomhed Nordic Ecommerce Summit AB.

Annonce

– Nordic eCommerce Summit var et unikt mødested, der satte handlerne i centrum, og som lagde størst vægt på at tilbyde deltagerne værdifuldt indhold. Da arrangementet forsvandt fra kalenderen, opstod der et tomrum, siger Jim Löfgren, initiativtager til ​​Nordic Ecommerce Summit AB, i en kommentar.

Hvis navnet Jim Löfgren lyder bekendt, er det sandsynligvis fordi han også er administrerende direktør for e-handelsleverandøren Nosto. Jims kollega Carole Ginman, marketingchef for Nordeuropa hos Nosto, tager samtidigt rollen som marketingchef for den nystartede NES-virksomhed.

Begge understreger dog, at Nordic Ecommerce Summit vil blive kørt som en særskilt virksomhed.

– Konferencen skal være objektiv og ikke forbindes med en bestemt virksomhed, siger Carole Ginman til Ehandel.se.

Det nye Nordic Ecommerce Summit finder sted i april, og ikke i maj, som det var tilfældet tidligere. Der kommer også til at være et stærkt fokus på netværk og godt indhold, lover Carole Ginman.

– Præcis hvordan vi kommer til at gøre dette, vender vi tilbage til efter sommeren, men der vil være meget fokus på mødet. Enhver, der er til stede, bør føle, at dagen gav dem noget. Folk kommer til at genkende sig selv, men det skal samtidig passe til branchen i 2020.

Nordic Ecommerce Awards 2020

Når NES næste år arrangeres i Stockholm, kommer programmet til at strække sig over både dag og aften, og som sædvanlig vil prisen Nordic Ecommerce Awards blive uddelt under middagen.

– Der er en stærk innovationskraft i de nordiske lande, som fortjener at blive fremhævet. Derfor vil vi naturligvis også genindføre Nordic Ecommerce Awards, for virkelig at fremhæve de aktører, der driver udviklingen fremad, og sætte deres præstationer i et internationalt perspektiv, siger Jim Löfgren.

Nordic Ecommerce Knowledge, som tidligere har stået for NES, arbejdede også med blandt andet "mystery shopper"-undersøgelser, men hverken disse eller en konference i Malmö er der på nuværende tidspunkt planer om at genindføre.