Nordiske bureauer og specialister bliver hyldet – se årets vindere

”Er med til at drive industrien fremad”.

I onsdags blev førende bureauer, virksomheder og specialister inden for online marketing i Norden hyldet af den digitale marketingplatform SEMrush.

Det årlige awardshow blev afviklet online med hensyn til COVID-19.

Annonce

Vores fornemmeste opgave er at hjælpe marketingspecialister med at tage deres arbejde til et nyt niveau. Nordic Search Awards er en mulighed for at være med til at drive industrien fremad, motivere unge marketingspecialister til at udvikle sig og hjælpe marketingteams med at blive de bedste inden for deres område. Muligheden for at kalde sig for prisvinder er først og fremmest et velfortjent skulderklap, men vi har set, at det også er noget, der tiltrækker nye medarbejdere og øger en virksomheds troværdighed over for kunder.

Vi har bevæget os ind i Norden på grund af den talentmasse, viden og erfaring, der er til stede her, og fordi vi ønskede at bidrage med et unikt og dedikeret koncept. Sidste år havde vi en separat kategori for den bedste kampagne inden for e-handel, og e-handel-industrien var også rigtig stærkt repræsenteret blandt dette års nominerede kampagner, siger Olga Andrienko, Head of Global Marketing hos SEMrush.

Priserne var fordelt over 14 kategorier, som dækkede alle relevante marketingkanaler og industrier, herunder eksempelvis ”Bedste Marketingbureau” og ”Bedste Kampagne” inden for blandt andet SEO, content marketing, B2B, B2C og digital PR.

Nye kategorier prydede også tavlen.”Bedste Unge Marketingspecialist” blev givet til en specialist under 30 år, der tager sine første, men succesfulde, skridt inden for online marketing.

Det er fantastisk at blive anerkendt for min individuelle indsats over det sidste år, men mine dygtige kollegaer og arbejdsgiver har en kæmpe del af æren for min professionelle udvikling. Det kan jeg ikke understrege nok. Mine kollegaer og jeg var alle samlet online, og da jeg vandt, blev jeg overdænget med support og lykønskninger fra dem alle sammen, siger Sabine Ljunggren, som vandt Bedste Unge Marketingspecialist.

Dommerpanelet bestod af nordiske topprofiler inden for marketing, reklame, digital og search samt internationale profiler inden for search-industrien. Blandet andet:

  • Allan Brodersen, Digital Product Manager hos TV 2 Danmark
  • Arnoldo Cabrera, Global SEO hos IKEA
  • Harald Heggelund, Head of Performance Marketing hos DnB
  • Jennie Lizenhielm, SEO Specialist hos TV4
  • Karolina Sjodahl, Head of Earned Media hos Volvo
  • Henriette Vabro Lien, Web Strategist hos Norwegian

Årets vindere

  1. BEDSTE SEO-KAMPAGNE
    Synlighet & Outland – Content Driven SEO Helped Outland Double Organic Traffic and Increase Keyword Ranking
    -
  2. BEDSTE ONLINE MARKETINGKAMPAGNE I DANMARK
    KYNETIC & Duka A/S – Conquering market shares in a competitive telecom industry
    -
  3. BEDSTE ONLINE MARKETINGKAMPAGNE I ISLAND
    The Engine & Olís – Olískvizz
    -
  4. BEDSTE ONLINE MARKETINGKAMPAGNE I SVERIGE
    Bluebird Media & KitchenTime – A recipe for profitability
    -
  5. BEDSTE ONLINE MARKETINGKAMPAGNE I FINLAND
    s360 & Stockmann – From Distress To Positive Profit Warning
    -
  6. BEDSTE UNGE MARKETINGSPECIALIST
    Sabine Ljunggren, Anegy
    -
  7. BEDSTE INTEGREREDE KAMPAGNE
    IUM, Reprise & Scandlines – Thanks Banjo
    -
  8. BEDSTE B2B-KAMPAGNE
    Resolution Denmark & Hoyer Motors – Getting the engine running: Generating leads using zero volume keywords
    -
  9. BEDSTE B2C-KAMPAGNE
    Resolution Denmark & Silvan – Turning Competitor Pricing Data Into Your Own Advantage
    -
  10. BEDSTE LOKALE KAMPAGNE
    Docklin Digital & Qleano – Hyper Localized Cleaning Campaign
    -
  11. BEDSTE BLOG
    Anegy Digital Consulting & our blog
    -
  12. BEDSTE CONTENT MARKETING-KAMPAGNE
    Wolfgang Digital & Arctic Adventures – Song of Ice(land) & Fire
    -
  13. BEDSTE REKLAMEKAMPAGNE
    PANOGRAM & Lightup – Keyword sculpting our way to Shopping success
    -
  14. BEDSTE MARKETINGBUREAU
    Docklin Digital