Ny B2B e-commerce-løsning

Chr. Hansen og IMPACT går live 

Den globale leverandør af bakteriekulturer, enzymer og naturlige farvestoffer til fødevare-, sundheds- og landbrugsindustrien Chr. Hansen valgte i sommeren 2018 IMPACT som implementeringspartner på en B2B e-commerce platform.

Annonce

Resultatet af samarbejdet er nu live i form af en ny e-commerce-løsning, som er bygget på Salesforce B2B Commerce Cloud.

Med e-commerce-løsningen er Chr. Hansen og IMPACT de første i Norden, der lancerer en løsning på Salesforce B2B Commerce Cloud, der tidligere er kendt som CloudCraze og blev en del af Salesforce-familien i foråret 2018.

Chr. Hansen er frontrunner med det her projekt og viser, hvordan B2B e-commerce kan fremstå simpelt og brugervenligt udadtil, selvom den underliggende informationsstruktur ikke er det,” siger Claus Høyer Madsen, CCO i IMPACT


Nye kunde- og produktdatamodeller

Valget af Salesforce B2B Commerce Cloud som platform har betydet, at IMPACT skulle medvirke til at udvikle nye kunde- og produktdatamodeller for at sikre integrationen til det bagvedliggende ERP-system, men det er også det, der gør løsningen unik, forklarer Claus Høyer Madsen.

- De personer, som skal logge ind og bestille varer, er nogle helt andre end dem, salgsteamet vil have fat på. Derfor har fokus været på at sammentænke de forskellige behov og lave unikke login-muligheder for den enkelte person. Det giver brugerne nogle helt andre muligheder, end hvis vi var gået med de eksisterende kunde- og produktdatamodeller.


B2B e-commerce i vækst

Kunderne forventer samme gnidningsfrie købsoplevelser, når de handler i B2B-sammenhænge, som når de handler som forbrugere.

Det stiller nye krav til B2B-salget, men der er samtidig store gevinster at hente for B2B-virksomheder på e-commerce-området.

- B2C-virksomheder har i mange år arbejdet med at skabe gode digitale købsoplevelser, hvorimod B2B-virksomeder typisk har en noget lavere modenhed på e-commerce-området. De er nu for alvor ved at få øjnene op for potentialet i at skabe gode sammenhængende købsoplevelser og mere effektive processer. Vores erfaring er, at virksomheder kan skabe en solid vækst i deres digitale samhandel med deres kunder, og min forventning er, at der kommer til at ske rigtig meget inden for det her område de kommende år, tilføjer Claus Høyer Madsen

Annonce

Foto: Maurico Graber, CEO hos Chr. Hansen