Ny Wupti-direktør klar til at krydse klinger med Amazon

”De er her jo allerede”.



Med tanke på en stærkere digital indsats, har Salling Group valgt Jette Radich til direktørposten hos Wupti.com, som tiltrådte den 1. januar 2019.

Det skrev Aarhus Stifttidende.

Det handler om en helstøbt strategi for fremtiden, der skal gøre op med de store udenlandske platforme for handel på nettet, eksempelvis Amazon, og gøre Wupti.com yderst konkurrencedygtig.

Men siden Salling Group annoncerede sine planer om at skabe et dansk svar på Amazon med udgangspunkt i Wupti.com, har projektet ikke gjort det store væsen af sig.

Det skriver Finans.

Ifølge Jette Radich har det dog en årsag – Wupti.com har arbejdet med en omstilling, som skal gøre nethandlen til en markedsplads for især danske onlineforhandlere.

I starten af december 2018 udtalte direktøren til Aarhus Stiftidende:

– Vi skal gøre brandet mere synligt og skabe en god kundeoplevelse, så Wupti som dansk markedsplads bliver det foretrukne sted at handle online.

Nu ser Jette Radich fremad, stadigvæk med stærkt fokus på handel i Danmark.

– Vi er klar til at dyste med Amazon og alle andre. Målet for Salling Group er, at vi i bund og grund gerne vil holde så meget handel i Danmark som muligt – også online. Amazon er her jo allerede, også selvom de ikke fysisk har selskab her. Men det amerikanske selskab ligger sammen med bl.a. tyske Zalando og kinesiske Wish i top blandt danskernes onlinekøb. Her skal vi kunne markere os med Wupti, siger den nye direktør til Finans.

Foto: Axel Schütt

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest