Nyt segment søger i højere grad den digitale indkøbskurv

”Den kundegruppe, der er vokset allermest de seneste måneder”.

Som følge af Covid-19 udbruddet i Danmark har onlinesupermarkedet set en stor stigning i antallet af ældre kunder, der ønsker at købe dagligvarer på nettet.

Men selv efter genåbningen fortsætter andelen af ældre kunder med at stige, det skriver onlinesupermarkedet nemlig.com i en pressemeddelelse.

Annonce

Vi oplever i disse dage en markant fremgang i antallet af ældre kunder, der ønsker at handle ind hos os. Det er faktisk den kundegruppe, der er vokset allermest de seneste måneder, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com.

Den ældre målgruppe har altså i høj grad taget den digitale indkøbskurv til sig. I marts og april måned udgjorde 65+ aldersgruppen en femtedel af kunderne på nemlig.com.

Den tendens bliver også tydelig, når man ser på branchetallene for nethandlen i Danmark. Ser man på omsætningen af dagligvarer på nettet i april måned, så er andelen steget til over det dobbelte, sammenlignet med sidste år.

Dagligvarer er også den gruppe af varer, der har mærket den største stigning blandt pensionister på nettet som følge af Covid-19 udbruddet.

Det viser den seneste opgørelse for internethandlen i april måneden, udarbejdet af Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).