Omnichannel

Skogigant tager sin milliardvirksomhed til Danmark – åbner ny e-handel i år

Omoda er en hollandsk skoforhandler, der arbejder fokuseret med omnichannel. Nyligt har virksomheden åbnet en række onlinebutikker i det nordlige Europa, og nu er Omoda klar til Skandinavien. Hvis du står stille, går du baglæns, siger brødre og stiftere, Lourus og Wilhelm Verton, når de taler om deres ambitioner. Ekspansionen er det næste logiske skridt…

Kraftig vækst af pop-up-butikker: Ansætter 200 medarbejdere

I kølvandet på den såkaldte “butiksdød”, og det faktum at flere og flere detailvirksomheder bliver nødsaget til at genopfinde sig selv eller går konkurs, spirer nye muligheder. Det mener Retail Knowledge, som arbejder med rekruttering. Det handler om at skabe en helt særlig kommando inden for den fysiske tilstedeværelse – i forlængelse heraf muligheden for,…

Interview: Zalando-chef: ”Vi vil erstatte sociale medier”

I dag er Instagram én af de mest brugte platforme, forbrugerne tyr til, når de leder efter modeinspiration – men det vil Zalando ændre. Den store onlinespiller ønsker nemlig at blive “udgangspunktet” for mode – lidt ligesom Spotify for musik og Netflix for  film og serier. Det fortæller den kommercielle chef for Norden, David Hejgaard,…

En digital fremtid for Søsterånden

1 milliard kroner i omsætning Det går fortsat stærkt for den aarhusianske virksomhed Søstrene Grene, som efterhånden er kendt for at være et værdibaseret detailkoncept. En vækst i toplinjen på 24 procent, 80 millioner besøgende samt en vækst på 60 butikker, fordelt i 16 lande. – Vi er fortsat utroligt glade og taknemlige for,…

Weekday vokser internationalt online og offline

Alt for at møde kunderne Weekday, som er en del af H&M Group, blev grundlagt i 2002. I den sidste tid har virksomheden fokuseret på at udvide både internationalt og online. Weekday har allerede åbnet flere nye butikker i Europa i 2019. Kæden har blandt andet åbnet modebutikker i Reykjavik, Luxembourg, København, Paris, Leuven, Leipzig…

Anna og Clara går online

Del af en større digital transformation Mange fysiske butikker er blevet overhalet indenom af e-handlen. Det har sat sine spor i de danske gågader, hvor skiltetekster som ”Ophørsudsalg” og ”Til leje” præger billedet. Men der er én butikskæde, der som en anden Theodor Fælgen i Bjergkøping Grand Prix formår at klare sig i kapløbet med…

WhiteAway: Der er potentiale til over 100 Tretti-butikker i Sverige

Lægger ud med en håndfuld svenske byer I 2016 opkøbte WhiteAway sin største konkurrent, den svenske virksomhed Tretti, som sidenhen blev omdannet til en markedsplads. I den forbindelse faldt omsætningen kraftigt. Den nye markedsplads-ordning betyder, at de varer, der sælges på Tretti, faktisk sælges af det danske moderselskab. Eftersom varerne desuden bliver sendt fra WhiteAways…

Wish rykker ind i Skandinavien

Indgår partnerskaber med lokale butikker Lige som danskerne er vores svenske naboer fuldstændig pjattede med at shoppe på Wish.com, og i efteråret 2017 rasede Wish-feberen i Sverige for fulde drøn. Den amerikanske e-handels-gigant havde dengang 1,7 millioner svenske kunder, og ifølge Postnord strømmede der dagligt 150.000 pakker ind i Sverige fra Kina, heraf hovedparten fra…