Online-shoppere stoler også på falske trustmarks

Begrænset viden om, hvad de forskellige mærker betyder



Trustmarks er en vigtig indikator for online-kunder, der søger troværdige e-handelswebsteder. Tilstedeværelsen af ​​ét eller flere trustmarks kan virkelig hjælpe forbrugerne med at stole på, at den pågældende butik er pålidelig.

Men det ser ud til at falske trustmarks også er i stand til at opnå troværdighed hos de handlende.

Det undersøgte Karlotta Kneschke i sin bacheloropgave ved Hochschule Fresenius. Hun gennemførte en onlineundersøgelse blandt 1.007 tyskere for at spørge ind til trustmarks som et validitetsstempel.

Resultaterne viser, at de såkaldte trustmarks faktisk opbygger en del troværdighed.

Troværdigheden for alle trustmarks, der findes, fik en score på et sted mellem 64 og 84 procent. For to ud af tre respondenter spiller synligheden af ​​et trustmark i en online butik en stor rolle, især for butikker, de ikke er bekendt med.


Shoppere har begrænset viden om trustmarks

– Det var overraskende, at et falsk trustmark, som blev oprettet i denne undersøgelse, fik en bedre bevidsthedsscore end de trustmarks, der rent faktisk eksisterede, forklarer Kneschke.

Ud over bevidstheden om de enkelte trustmarks, var der iblandt de adspurgte, også begrænset viden om, hvad de forskellige trustmarks overhovedet betyder, og hvor de kommer fra. Det havde, overraskende nok, inden indflydelse på tillidspåvirkningsvirkningen.


Ingen grund til at stole på kendte trustmarks

Et andet fund fra undersøgelsen er, at onlinebutikkernes troværdighed stiger med antallet af trustmarks på hjemmesiden.

– Undersøgelsesresultaterne viser også, at det generelt anbefales, at en onlinebutik bruger disse trustmarks. Men når man vælger en trustmark-udbyder, behøver en onlinebutik ikke nødvendigvis at stole på kendte, og derfor normalt dyrere leverandører. Det gør sjældent forskel, afrunder hun.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest