Osuma: Slemt skuffede over salg

En svær start for måltidskasser

Annonce

Det
danske netsupermarked Osuma.dk kæmper med økonomien. Der er hård konkurrence om
kunderne, og så har en uventet konkurs hos en underleverandør lagt et ekstra
pres på virksomheden. 

Den pludselige konkurs betød, at Osuma tabte penge i 2018 på både
distributionsdelen og selve netbutikken, viser nye regnskaber.

Ifølge Osuma.dk er konkursen også direkte årsag til, at visse kundegrupper ikke længere kunne serviceres, hvilket kostede kunder og omsætning.

Annonce

Det skrev JP i slutningen af april 2019. 

Det blev
også kendt, at en større omstrukturering var i gang, som forhåbentlig skal
sikre en overskudsforretningen fremover for det danske netsupermarked. 


"Der er kommet så mange udbydere"

Dog forventes et underskud også i 2019:

– Budgettet er baseret på en lang række af forventninger til den fremtidige udvikling i markedet for online dagligvarehandel, hvortil selskabet leverer transportydelser. Der kan således være usikkerhed i disse forventninger, skrev ledelsen i sit regnskab.

Nemlig.com
har førertrøjen på som Danmarks største onlinesupermarked. Det er en konkurrent
som Nemlig.com, Osuma dyster med, om at levere dagligvarer til danskerne. 

.. Og som et konkurrencedygtigt
initiativ begyndte Osuma, sidste år, at tilbyde sine kunder måltidstidskasser i
samarbejde med Retnemt.

Men indtil videre har salget været skuffende, fortæller den administrerende direktør, Carsten Pahlke, til Fødevarewatch.

- Måltidskassemarkedet har været i eksplosiv vækst i de sidste mange år, og der er kommet mange nye aktører til. Men det kan være, at vi har ramt på et tidspunkt, hvor det er begyndt at stagnere, fordi der simpelthen er kommet så mange udbydere.Vi har ikke solgt så mange kasser, som vi havde håbet på. Der har været tale om en soft launch fra vores side, og vi havde troet på mere organisk salg, siger han.

De præcise tal for salget af måltidskasserne er ukendte, og direktøren vil ikke udtale sig herom.