PostNord og GKN Powder Metallurgy: 3D-print i fremtidens forsyningskæder

Et mere åbent og tilgængeligt marked inden for 3D-print

Annonce

Globalisering og digitalisering er de faktorer, som i dag driver produktionsindustrien. Samtidig er time-to-market kombineret med høj kvalitet og effektiv produktion konkurrenceparametre.

Derfor er automation en nødvendighed. 3D-print vil i fremtiden blive en game changer for mange segmenter i industrien.

Annonce

- 3D-print giver virksomhederne enorme muligheder for at ændre hele tilgangen til deres forsyningskæde lige fra produktion til logistik og lagerhåndtering. Vi er glade for, at vi i GKN har en stærk samarbejdspartner, som deler vores vision om at udnytte potentialet i 3D-print i fremtidens forsyningskæder i Norden, siger Ylva Ekborn, administrerende direktør i PostNord Strålfors, i en pressemeddelelse.

PostNords datterselskab, PostNord Strålfors, lancerede sidste år en 3D-portal til erhvervskunder og B2B-markedet. 3D-portalen er et værktøj, hvor man kan arbejde med hele kæden i et krypteret miljø fra idé til 3D-produktion on demand.

Portalen giver mulighed for enkel og sømløs bestilling med automatisk og hurtig prisinformation om 3D-dele. Takket være samarbejdet med GKN kan der nu printes metaldele.

- Additiv produktion er en stærk faktor, der omdefinerer traditionelle produktions- og forsyningskædestrategier. Vi samarbejder med PostNord AB, fordi vi tror på det enorme potentiale, der er i decentraliseret, distribueret produktion kombineret med sikker dataoverførsel og sikker printning, som giver virksomheder mulighed for selv at printe komplekse og specialfremstillede dele on demand. GKN Additive råder over en fuldt digitaliseret værdikæde fra pulver til komponent og har en unik position på markedet med en af de første fuldstændig IATF 16949-certificerede additive produktioner med en global tilstedeværelse og et verdensomspændende printnetværk, siger Guido Degen, President, Additive Manufacturing, GKN Powder Metallurgy.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!