Prisvindende netbutik deler sine 3 bedste tips

“Giv dine kunder præcis dét, de beder om” 



I forbindelse med den store, nordiske konference NXT i juni, har vi bedt nogle af de talere, der deltog, dele deres tre bedste e-handels-tips.

Denne gang deler Pouya Boland, medstifter og administrerende direktør af den prisvindende onlinebutik Chiquelle, hans indsigt i modebranchen.

I særdeleshed inden for  ”fast fashion”, som Chiquelle bygger på.

Fast fashion-virksomheder adresserer de nyeste trends i modeverdenen og er kendt for hurtigt at “flytte” design og trends fra catwalk til forbruger.

Chiquelle benytter sig af en masse sociale medier til at kortlægge tendenser. Modeplatformen er selv ansvarlig for produktionen, som afhænger helt og holdent af efterspørgslen.

Ofte sælger Chiquelle tøj, før det overhovedet er på lager.


  1. Produce on demand

Giv dine kunder præcis dét, de beder om. Du skal se på efterspørgsel og krav, baseret på hastighed, data, sociale medier og popularitet, før du producerer dine varer. Hvis du producere et år i forvejen, har du ingen chance for at vide, hvordan efterspørgslen ser ud på dét tidspunt. De aktuelle tendenser er ikke nødvendigvis mode om et år – producér derfor i øjeblikket.

 

  1. Speed is everything

Sørg for at have en hurtig forsyningskæde, hvor du kan producere og transportere, så dit produkt er live og på markedet inden for et par uger. Fremskyndelse af produktion, leverancer og lanceringer er afgørende for den nye æra – og så passer modellen bedst til en generation af online-shoppere.

 

  1. Data, it’s all about data

En halv million følgere på sociale medier giver vores design- og produktionsteam en masse data, som fortæller dem hvordan, de håndterer kundernes efterspørgsel. Baseret på data, forskning, efterspørgsel, popularitet samt tusinder af mails, beslutter vi, hvilke produkter der skal produceres eller genopfyldes. Data er afgørende.


Spritny hjemmeside og AR-app

Efter to års hårdt arbejde har modevirksomheden Chiquelle desuden lanceret en ny hjemmeside, fredag ​​den 6. september.

De to store ændringer er enkelheden og mange nye værktøjer.

– Hjemmesiden har et nyt design, der er baseret på nem navigation gennem butikken, og har samtidig til formål at sætte endnu mere fokus på indholdet, siger Pouya Boland til Ehandel.

Virksomheden har også tilføjet værktøjer såsom “shopping-look”. Med et par klik kan kunden købe det look, som modellen bærer.

CEO’en afslører også, at AR-appen, der egentlig skulle have været lanceret i forbindelse med Black Friday i efteråret, ser dagens lys allerede i næste uge.

– Vi har forsøgt at synkronisere lanceringen af ​​både hjemmesiden og vores interaktive applikation, som er baseret på den nyeste Augmented Reality-teknologi og naturligvis knyttet til vores hjemmeside, fortæller Pouya Boland.

I den nye AR-app, ved hjælp af en avatar baseret på kundens dimensioner, kan kunderne ”teste” deres tøj digitalt. En funktion, der både gør købet nemmere og reducerer antallet af returer,

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest