For et år siden var det meget tæt på, at legetøjskoncernen Top-Toy drejede nøglen om permanent, og således også dødsstemplede kæderne BR og Toys’R’Us.
Men den forestående konkurs blev ikke en realitet, idet Salling Group besluttede sig for at genoplive BR-kæden, som siden har etableret 26 butikker på landsplan.
Og nu byder fremtiden på endnu mere initiativ og en massiv investering.
I løbet af de kommende år vil Salling Group satse på oplevelsesbutikker, og i den forbindelse lægger koncernen et tocifret millionbeløb, som skal bruges til at ombygge legetøjskædens butikker.
Det handler, ifølge kædechefen i BR, om at køre forretningen på en helt ny måde – sammenlignet med den ”gamle” metode, da BR stadigvæk lå under vingerne på Top Toy.
Der skulle ske noget nyt. Vi kunne ikke køre videre med det gamle koncept, og vi må heller ikke bare være naive og tro, at det kun er legetøjet, der kan gøre det, siger kædechef i BR, Charlotte From til Børsen.
Kundeoplevelsen hos BR skal styrkes, og i de nye oplevelsesbutikker er der blandt andet lavet plads til tegneområder, hvor børnene kan fordybe sig kreativt.
En butik Rødovre har allerede fået etableret en købmand, en cykelhandler og en dyrlæge - altså i form af tema-legepladser. Det bliver en del af opskriften fremover, afslutter kædechefen.