Saxo Boghandel: ”Vi har et helt særligt fokus i dag”

Ehandel.dk har fanget CMO hos Saxo, Jan Ettrup-Mikkelsen, som fortæller lidt om dagens strategi.

I år har Saxo valgt et lidt anderledes fokus, end de plejer. Sidste år tog den strategiske planlægning afsæt i at give kunderne en bred rabat på det fulde sortiment.

Annonce

- Nu kører vi færre titler, men stadigvæk med super stærke rabatter – det gør vi både for at styrke vores økonomi, men også for at kunne kaste lys over vores nye abonnementsforretning, Saxo Premium, siger CMO hos Saxo, Jan Ettrup-Mikkelsen, til Ehandel.dk.

I år har onlinebutikken også et øget fokus på at sikre et højt indtag af nye medlemmer.

- I forhold til sidste år ligger vi pt. omkring 4-5 gange højere på antallet af nye abonnementer, vi får ind. En dag som i dag, hvor vi har massiv trafik, er det helt afgørende at sikre, at vi får mange flere medlemmer på vores service, fortæller CMO’en.

Til trods for andre vægtpunkter, kan Saxo dog læne sig tilbage i en solid omsætning, som holder momentum ift. sidste år, der var den største handelsdag i Saxos historie.

- Vores omsætning på styksalg er den samme som sidste år, hvilket er yderst tilfredsstillende - sidste år var nemlig Saxos bedste Black Friday nogensinde. Vi er glade, kommenterer han.

Hvad er prognosen for resten af dagen?

- Det her er bare første status, og så må vi se, hvordan dagen udvikler sig. Indtil videre kører alt efter planen, afrunder Jan Ettrup-Mikkelsen.

Annonce