Shazam inden for modeverdenen!

Investering i ny, kompleks teknologi

Amazon ønsker at blive den ultimative modedestination, og investerer derfor i teknologi, der skal gøre shoppeoplevelsen endnu nemmere og mere gnidningsfri.

Annonce

I den forbindelse afslørede Amazon, i onsdags, StyleSnap.

En ny AI-funktion i app’en, hvor kunderne kan uploade et fotografi eller et skærmbillede af et mode-look, hvorudfra Amazon søger, på sin egen hjemmeside, efter lignende varer og præsenterer forslag.

Teknologien blev lanceret på re: MARS 2019-konferencen, hvor den globale forbruger-CEO, Jeff Wilke, ifølge The Verge sagde:

- Enkelheden i kundeoplevelsen modsiger kompleksiteten af ​​teknologien bag.

Amazon er ikke den første forhandler, der tilbyder en søgefunktion af denne karakter.

Asos, Wayfair og Target har alle lignende værktøjer, men teknologien er stadig i sine spæde dage.

StyleSnap bruger "computer vision" og "deep learning" til at identificere beklædningsgenstande på et foto, Denne teknologi er inspireret af den menneskelige hjerne, udtalte Amazon til pressen.

-Neurale netværk består af millioner af kunstige neuroner, der er forbundet med hinanden, og de kan trænes. Hvis man eksempelvis fodrer et netværk med tusinder af billeder af maxi- og mini-skirt nederdele, vil det i sidste ende være i stand til at fortælle forskellen mellem de to stilarter.

Annonce

Det betyder, at netværket vil være i stand til at registrere forskellige stilarter, former og mønstre.

Amazon har lagt mange kræfter i at bryde muren til modeuniverset, herunder introduktionen af  deres private label-mærker og lanceringen af Prime Wardrobe, en ”prøv-før-du-køber”-service.

Senest lancerede den globale koncern The Drop; en ny shoppeoplevelse, der kun tilbyder ’on-demand’ produkter, der er tilgængelige for køb 30 timer ad gangen.