Sigter mod endnu højere milliardomsætning

Jollyroom fortsætter
sin enorme vækst.

Annonce

Baby- og børneudstyrsgiganten Jollyroom er vokset ud af sit lager flere gange i løbet af det sidste år, og det er ikke det eneste, der vokser.

Ifølge den norske netavis DN har onlineforretningen været i overskud hvert år siden 2014 og har handlet for en milliard svenske kroner i 2017. Planen for 2019 skal nå to milliarder.

Annonce

- Inden for online shopping har mange virksomheder en stærk omsætningsvækt men genererer underskud - det er dog muligt at gøre det med overskud, siger Ole Sauar, CEO for Jollyroom, til DN.

Sauar trådte tilbage som ejer af Komplett og geninvesterede i eget koncept, som blev Jollyroom i 2010.

Det harmonerer ikke

Da legetøjskoncernen Top-Toys gik konkurs i julen, syntes Sauar ikke overrasket, og på det tidspunkt forudsagde han, at 150 legetøjsbutikker potentielt kunne gå tabt i år, og at alt andet legetøj i Norden ville blive købt online inden for 3-5 år.

- Hvad der sker nu er, at e-handlen oplever en enorm vækst. Parallelt er der mange nye butikker og indkøbscentre. Det harmoniserer ikke, når markedet for fysiske butikker er blevet mindre. Vi har endnu ikke set en reduktion i antallet af butikker, der svarer til væksten i e-handel.

Ifølge Jollyrooms stærke vækst hævder DN, at Sauar burde
have overvejet fysiske butikker selv.