Sinful med kundebrillerne på!

”Vi forventer at ramme en omsætning på 160 mio. ved udgangen af 2018”.

Ehandel.dk har været i kontakt med Mathilde Mackowski, stifter og medejer af Sinful, Skandinaviens største e-commerce forretning med salg af sexlegetøj. Med hvad får tandhjulene til at bevæge sig gnidningsfrit, og hvordan arbejder den store onlineplatform med både brugerrejser og betalingsmetoder?

Annonce

Sinful er en nysgerrig forretning, som sætter kunden først i ethvert foretagende:

- Vi er drevet af vores why, som er at inspirere folk til et bedre sexliv, og det er også noget af dét, der er med til at positionere os. For os betyder det, at vi har kunden i fokus hele tiden. Når man tænker på kunden i sidste ende, så betyder det også, at alt, hvad vi gør i virksomheden, det gør vi i sidste ende med øje for at være dem, der inspirerer til det her bedre sjovere, mere kærligt og legende samliv. Det er det, der ligger bag de beslutninger, vi tager i virksomheden. Hvis vi skal lave en ændring i vores virksomhed, skal det altid vejes op imod, om det hjælper kunden mest, fortæller stifteren.

LÆS OGSÅ: Rito: Et skoleeksempel på e-succes

Image-kommunikation i centrum

Ifølge Mathilde Mackowski er mulighederne mange på e-markedet, fordi det er ”nemt” at komme ud til mange mennesker, hvis man gør det godt. Den største udfordring for den store skandinaviske onlineplatform på nuværende tidspunkt er dog, at kunden ikke er tæt nok på.

- Vi har ikke kunden lige overfor os. Det betyder, at vi hele tiden skal dygtiggøre os, at vores kundeservice er dygtigt uddannede og at vores varer er helt korrekt beskrevet inde på sitet, så folk vælger det produkt, der kan give dem den bedste oplevelse. Et af vores fokuspunkter er blandt andet gode billeder og videoer med hænder, der kan vise kunderne, hvilken størrelse produktet har, da det ellers kan være svært at bedømme, når man ikke har mulighed for at have produktet foran sig.


Med henblik på markedsføring er Sinful meget optaget af ROI og selve Sinful-brandet, hver gang de annoncerer. Virksomheden er i den forbindelse i gang med at se mere dybdegående på image-kommunikation, så de ikke kun beskæftiger sig med taktiske budskaber.

Hvor budskaberne lander har dog sine forbehold.

- Vi har nogle begrænsninger i valget af platforme, da det ikke er alle som vil annoncere for sexlegetøj. Det er blandt andet Facebook, som har lukket ned for den del. Men ellers finder man Sinful på TV, Radio, Outdoor, Online medier, Google og med Affiliate-partners.

Annonce

LÆS OGSÅ: Watery – alt andet end en døgnflue

Et strategisk 2019

I løbet af 2019 kommer Sinful-platformen til at arbejde profund med brugerrejsen.

- Vi gør os mange overvejelser, og vi arbejder hele tiden på løbende at forbedre brugerrejsen. Vi kommer til at arbejde mere strategisk med brugerrejsen henover 2019, hvor vi i højere grad vil tage brugernes briller på. Vores fokuspunkter er, at kunden skal have en bedre oplevelse, der i sidste ende kan inspirere dem til at få et bedre sexliv. Vi vil sikre, at kunden kan navigere nemt rundt på vores side, at det skal være rart og simpelt at være kunde, og at kunden skal føle sig mødt i deres behov, når de besøger vores site.

Det er også helt centralt for virksomheden, at kunden får mulighed for at vælge den betalingsform, der passer bedst.

- I Danmark tager vi imod Mobilepay, betalingskort, bankoverførsel, ViaBill og Paypal. Det er med til at give kunderne en række forskellige muligheder, når de vælger at handle hos os. Vi vil gerne have, at kunden har muligheden for at vælge den betalingsform, de er trygge ved at bruge. Igen, er det noget, der er med til at forbedre brugerrejsen.

Er der nogle spændende tiltag på tegnebrættet for Sinful?

- De næste par år bliver vores fornemmeste opgave at fokusere benhårdt på at udvikle de frø, vi allerede har sået. Derudover kommer vi til at ligge et større brandingpres i hele norden. Vi forventer desuden at ramme en omsætning, der hedder 160 mio. ved udgangen af 2018, hvor vi gerne skulle have sendt i omegnen af 460.000 ordrer afsted, afslutter Mathilde Mackowski.