Sinful om coronakrisen: “Det er en sårbar tid – vi er heldige”

”Forhåbentlig får vi ikke brug for hjælp”

Coronakrisen påvirker danske netbutikker på godt og ondt.

Hos Sinful startede det med at være business as usual, men det har ændret sig i påskemåneden, hvor salget har taget et kvantespring.

Annonce

Vi havde en periode, hvor det gik, som det plejer. Vi oplevede vækst i salget, men ikke mere end dét, som vi havde budgetteret med. Det har dog ændret sig her i april, hvor vi mærker en kraftig vækst i hele Skandinavien, fortæller Rune Kjelsmark, Press Officer hos Sinful, til Ehandel.dk og fortsætter:

Sammenlignet med samme periode sidste år, fra den 1. april til den 8. april, er antallet af ordrer steget med 92 procent i Danmark, 107 procent i Norge, 59 procent i Sverige og 53 procent i Finland.

Ifølge Sinful kan krisen, potentielt set, få en positiv indvirkning på de forretninger, der befinder sig online.

Det handler helt grundlæggende om, at kunderne prøver at undgå smittefare ude i den fysiske verden, og at de fleste fysiske butikker har været tvunget til at lukke midlertidigt under lov.

Det er også klart som blæk, at flere valfarter til det store net i denne tid – både Nets og Shopstart melder om massive stigninger i lanceringer af nye webshops.

Vi er så heldige at være i en branche, der indtil videre ikke er blevet påvirket negativt af denne krise, så forhåbentlig får vi ikke brug for hjælp, hverken nu eller i nærmeste fremtid. Men det er en sårbar tid, som vi lever og agerer i lige nu, og det skal vi være meget bevidste om, afrunder Rune Kjelsmark.