Skønhedskæmpen er overbelastet – “et worst-case scenario”

Lukkede telefonlinjer.

Rickard Lyko stræber efter at blive ledestjernen inden for beauty i Norden med sin platform, Lyko.
Det fortalte han til Ehandel.dk på eTail-konferencen i oktober sidste år.

LÆS OGSÅ: Lyko prøver lykken med e-handel i Danmark

Annonce

…Og det kunne se ud til, at han er godt på vej. Men ironisk nok er tingene gået så godt, at virksomheden har haft problemer med at opretholde sine standarder og normal levering.

Det øgede ordreindtag har medført, at Lykos kundeservice ikke længere er i stand til at følge med. Virksomheden har faktisk fået så meget at lave, at den blev tvunget til at lukke sin telefonlinje. Kunder, der e-mailer virksomheden, skal også være forberedt på, at det kan tage op til 72 timer at modtage et svar.

Normalt skal man modtage et svar på mail inden for 24 timer. 72 timer er et midlertidigt worst-case scenario, siger CEO Rickard Lyko til Ehandel.

Hvor længe har din telefonlinje været lukket?

I omkring halvanden uge. Det er noget, vi har prioriteret, så alle får svar. Vi er også lidt bagud i logistikken, og det smitter af i kundeservice, som får flere spørgsmål.


Ansætter 100 til sommer

Ifølge Rickard Lyko har virksomheden "rekrutteret flittigt" på det seneste, men det er langt fra slut.

For et par uger siden har Lyko meldt ud, at de er parate til at ansætte personale fra virksomheder, der er blevet hårdt ramt af coronakrisen. Sidenhen har e-handleren fået mellem 30 og 40 nye medarbejdere.

Det er også planen, at Lyko skal ansætte yderligere 100 mennesker inden sommer, både for at imødekomme de øgede ordremængder, men også for at kunne drive en komplet forretning på helligdage.

Annonce

Sidste gang jeg tjekkede, havde vi modtaget over 300 ansøgninger, og det var for et par dage siden, så nu er der helt sikkert flere kommet ind.

I dag har Lyko omkring 220 ansatte i Vansbro, så det er med andre ord en enorm tilføjelse, der venter.

Er det ikke svært at tage så meget personale ind på så kort tid?

Det er bestemt en udfordring, men alle kommer ikke ind på én gang. Vi deler introduktionen op over flere uger, afrunder direktøren.

Tilmeld

Gå ikke glip af vores e-handelsnyhedsbrev?

Tak!