Slut med Amazon dash buttons – Tager stemmen over?

Men deres virtuelle modstykke lever videre

Fra og med 31. august vil Amazon ikke længere modtage ordrer fra de såkaldte dash-buttons, købsknapperne, som virksomhedens kunder har kunnet placere i deres hjem. Knapperne, der blev lanceret i 2015, kunne fastgøres til for eksempel vaskemaskinen. Når kunden trykkede på knappen, blev der sendt en bestilling på vaskemiddel til Amazon, som derefter leverede den ønskede vare.

Annonce

Selvom Amazon tidligere har hævdet, at projektet var en succes, blev det meddelt tidligere i år, at man ville stoppe med at sælge dash-buttons.

Ifølge detailgiganten er teknologien bag knapperne, Dash Replenishment Service, blevet bygget ind i et stort antal husholdningsapparater, hvilket gjorde knapperne overflødige, fordi maskinen f.eks. selv kunne bestille nyt vaskemiddel.

De kunder, der allerede havde sat knapper op i deres hjem, behøvede dog ikke at bekymre sig. De eksisterende knapper ville nemlig stadig kunne bruges til bestilling.

LÆS OGSÅ: Stemmesøgning vinder indpas i e-handlen

Nu rapporterer The Verge imidlertid, at Amazon har ombestemt sig angående sidstnævnte. I slutningen af ​​august holder knapperne op med at virke. Amazons beslutning skal efter sigende skyldes en mindsket efterspørgsel siden meddelelsen om lukning af salget kom i marts i år.

Knapperne kom til som en måde at gøre det endnu lettere at bestille varer fra Amazon. Siden da har Amazon imidlertid satset stort på sin smarte højttaler Alexa og muligheden for at shoppe via gennem den, hvilket egentlig opfylder de samme behov.