Snack-gigant i høj kurs under krisen: ”Et større salg end normalt”

Sværere at skelne mellem mandag og lørdag.

I november 2019 åbnede Kims en netbutik, som gav forbrugerne mulighed for at købe datovarer, og senere har initiativet også manifesteret sig i den fysiske verden med en butik i Odense.

LÆS OGSÅ: Populær chips-producent forsøger sig med ny butik

Annonce

Snacks og chips er i høj kurs i disse tider, hvor mange timer bliver brugt indenfor, og hvor hyggen måske skal give hverdagen lidt magi under svære omstændigheder.

Der er således tryk på både det danske marked og eksportmarkederne. Produktionen hos Kims har mærket en stigning på 10 procent, ifølge Kims-direktør, Kim Munk.

Det skriver mediet FødevareWatch.

Vores produkter er ikke en del af hovedmåltidet, men bliver i stedet spist i sociale sammenhænge, og når man skal hygge sig. I øjeblikket oplever danskerne helt nye rammer for, hvordan de skal agere, og det er blevet sværere at skelne mellem mandag og lørdag. Det føles pludselig som om, at der er syv weekendaftener på en uge i stedet for to, og det betyder, at vi har et større salg end normalt, siger Kim Munk til mediet.

Kims er ejet af den norske Orkla-koncern, og er lagt under datterselskabet Orkla Confectionery & Snacks.