Med blikket rettet mod det nyeste årsregnskab har buksekometen, Shaping New Tomorrow, kunnet glæde sig over fremgang – det blev til et mere end tilfredsstillende resultat, hvor toplinjen voksede med 225 procent.
LÆS OGSÅ: Shaping New Tomorrow brager afsted: Løfter salg med 225 procent
I slutningen af februar udtalte administrerende direktør og medstifter, Kasper Ulrich, at den udenlandske vækst kommer til at fylde markant mere i de kommende år. Udspillet på daværende tidspunkt var, at der blev sat et større tocifret millionbeløb af, både til digitale aktiviteter men også butiksåbninger.
Og det ser ud til, at planerne skrider frem. De tre nordjyder vil nemlig åbne 30 butikker over de næste tre år.
Vi tror ikke, at retail er dødt. Men online skal altid fylde mest hos os og gøre os agile og fleksible. Det handler om at udfordre måden, vi traditionelt tænker butikker på og at se ind i nye løsninger, siger Kasper Ulrich til Finans.
Modigt, ville nogle mene, idet særligt modebranchen er hårdt ramt i den aktuelle krise. Og ifølge mange forudsigelser har de brutale konsekvenser langt fra nået klimaks endnu.
LÆS OGSÅ: Shaping New Tomorrow: En Black Friday med 100 procent mere salg
Men det virker ikke til, at Shaping New Tomorrow er bange af sig, selv om corona-pandemien har medført, at forretningen har mistet 100 procent omsætning ude i butikkerne.
Den rolige hånd kan skyldes, at det kun svarer til omkring 25 procent af den samlede omsætning.
I 2018 investerede Jesper Buch og Birgit Aaby 250.000 kroner hver og købte sig dermed ind i 10 procent af virksomheden.
Shaping New Tomorrow har to butikker i henholdsvis Aalborg og København, mens en tredje allerede er på vej i Smilets by.