Startups og SMV’er kæmper for mere tid

Hvordan finder små virksomheder de ekstra minutter og timer?

I en ny undersøgelse har Salesforce indsamlet svar fra 2.200 SMB'er ejerledere og startups i UK og EMEA om deres kamp for at opnå balance mellem arbejde og fritid - og hvilke områder der udgør de største tidsrøvere.

Annonce

Kan ny teknologi og digital transformation afhjælpe? Her er undersøgelsens mest essentielle konklusioner:


20 procent fortryder, de startede egen forretning

Tæt på to tredjedele af SMB-ejere blev motiveret af en bedre balance mellem arbejde og liv, da de startede deres forretning.

Men kun halvdelen tror, ​​at de rent faktisk har opnået en bedre balance mellem privat- og arbejdsliv.

Samtidig indrømmer over en femtedel af respondenterne at de fortryder, de har startet deres egen virksomhed, mens to femtedele er mindre lidenskabelige om deres forretning nu, end da de først startede.

Drømmen om en bedre balance lider ofte skibbrud på grund af tidspresset.

Små virksomheder taber tid gennem ineffektive kundeserviceprocesser og særligt kundeservice ses af SMB-ejere som en særlig stor tidsbyrde - men de forstår også, hvor vigtigt det er for at skabe succes.


Kunderne stjæler tid, men automatisering er vejen frem

40 procent mener, at stigende kundekrav koster dem tid, som kunne have været brugt til at løse andre problemer, på trods af at næsten halvdelen også mener ​​at det at tiltrække og fastholde nye kunder er den bedste måde at forbedre deres forretning.

At finde nye måder at reducere tidsbyrden for kundeservice og newbiz er et kritisk område for alle små virksomheder uanset branche.

Annonce

Teknologi ses som et vigtigt redskab til at løse denne ubalance. To tredjedele af SMB-ejerne mener at automatisering er den største hjælp til deres forretning. Samme antal mener, at digital transformation vil have en positiv indvirkning.


Cloud og AI er in, blockhain halter stadig bagefter

Af de teknologier, der står til deres rådighed, skiller især procesautomatisering sig ud som den klare favorit i kampen for at finde mere tid.

Automatisering er den mest attraktive for små virksomheder og giver en klar indikation af en pragmatisk præference for modne, intelligent outsourcede værktøjer og cloud-baserede platforme, snarere end hastværk med at inddrage nyere, men mindre velprøvede teknologier som f.eks. blockchain.

I en dagligdag hvor arbejdspres og mangel på tid er i modstrid til ønsket om et bedre helbred, kan selv små forbedringer i tidsallokering gøre en væsentlig forskel i det overordnede tilfredshedsniveau.

Uanset udfordringerne viser analysen en klar kollektiv ambition om at finde bedre og klogere måder at løse nogle meget specifikke tidsrelaterede problemer på, og udnytte teknologiens evne til at muliggøre bæredygtig forandring.

Rapporten viser også at intelligente automatiseringsværktøjer, giver en vigtig og hurtigt tilgængelig måde for små virksomheder at finde de ekstra minutter og timer, der virkelig vil gøre en forskel, tid, der kan bruges til at udvikle sunde virksomheder - med fysisk og mentalt overskud hos både ejer og medarbejdere.