Superfleksibel hjemmelevering i København efter nytår

Nu får københavnerne mulighed for at ændre tid og sted for levering, efter deres pakke er afsendt



Den svenske leveringstjeneste Budbee har i løbet af de sidste par år oplevet en enorm vækst på det svenske hjemmemarked, og på dette års Black Friday leverede de næsten 400% flere pakker end sidste år. Nu er de klar til at ekspandere til Danmark.

Budbee promoverer sig på hurtig, smidig og fleksibel levering til døren. Som modtager har man mulighed for at justere leveringen under hele pakkens rejse. Hvis man f.eks. ikke kan nå hjem til det aftalte leveringstidspunkt, kan man vælge, at pakken skal lægges ved døren, eller at leveringen skal udskydes til en anden dag.

Budbee lover løbende live-opdatering af leveringsstatus og udsendelse af en SMS 7 minutter før levering. Det er desuden muligt at vælge, at levering skal ske inden for et tidsrum på 1 time, sidstnævnte dog mod ekstra betaling.

LÆS OGSÅ: Forbrugernes forventninger til levering anno 2018

Kunderne blev taget med på råd

– I sommer startede vi en dialog med vores eksisterende e-handelskunder om nordisk ekspansion og undersøgte, hvilke lande der ville være vigtigst for dem, at vi udvidede til. Resultatet blev Finland og Danmark, skriver Budbees CCO Simon Strindberg i en mail til Ehandel.dk.

Budbee har været i gang i Finland siden oktober, og de første par måneder har været en succes for den svenske virksomhed.

– I oktober lancerede vi i Helsinki-regionen sammen med nogle udvalgte e-handelsvirksomheder som Sportamore, Matsmart og Bangerhead. Resultatet har været fantastisk godt, og forbrugernes anmeldelser er utrolig positive, fortæller Simon Strindberg.

LÆS OGSÅ: Danske pakkeleveringer kører på globale skinner

Dansk premiere på trapperne

Når julehandlen og bytteræset er overstået, kommer Budbee også til Danmark.

– Vi er klar til at lancere i Københavns-området, både teknisk og operationelt. På grund af lanceringen i Finland, Black Friday ​​og julehandlen har vi valgt at lancere i Danmark efter nytår, nærmere bestemt i slutningen af ​​januar og februar 2019, og en række større e-handlere har allerede underskrevet aftaler og er klar til lanceringen, skriver Simon Strindberg.

Budbee har i løbet af de sidste par år oplevet en enorm vækst på det svenske hjemmemarked. På nuværende tidspunkt har ca. 3,3 millioner svenskere mulighed for at benytte sig af Budbees leveringsservice. Med ekspansionen til Helsinki og København kommer Budbee til at nå ud til yderligere 2,5 millioner mennesker.

På spørgsmålet om de også påtænker at ekspandere geografisk i Danmark og Finland på længere sigt, lige som de har gjort i Sverige, svarer Simon Strindberg:

– Absolut! Vi arbejder altid på, at så mange som muligt skal kunne anvende vores tjenester. Beslutningen om fremtidig ekspansion bliver taget med udgangspunkt i de data, vi indsamler i de respektive lande, og derfor kan jeg ikke sige, hvor vi vil udvide næste gang.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Pin It on Pinterest