Supermarkeder går i krig med Normal, Tiger og Søstrene Grene

Supermarkederne vil have kundemagten tilbage på nonfood.

Supermarkeder og discountkæder forbereder sig til kampen om at vinde det salg retur, som deres konkurrenter er begyndt at tage en bid af.

Annonce

SuperBrugsen under Coop erkender, at kæden har tabt omsætning til en række nye detailkæder uden for dagligvarehandlen. Det skriver Jyllandsposten.

Det er kæder som Normal, Søstrene Grene, Flying Tiger Copenhagen og Matas, der gør sig bekendte at snuppe en større del af supermarkedernes salg inden for nonfood-kategorien.

I de seneste år, og efter finanskrisen, har der været meget satsning på fødevarer og bedre madkvalitet i dagligvarehandlen. Det fortæller Niels Jensen, administrerende direktør i brancheforeningen Mærkevareleverandørerne, til Jyllandsposten.

Men nu begynder nonfood-produkterne at trække opmærksomhed hos forbrugerne.

For supermarkederne har det genereret et fokus på nonfood-produkter i den billige ende af prisskalaen.

- Vi har nok i kampen om fødevarerne og i en tid med øget nethandel haft for lidt fokus på nonfood, så der skruer vi nu op. Vi skal have vundet omsætning tilbage i de kategorier, som især for os er produkter op til ca. 100 kr i udsalgspris, og dermed nonfood, som forbrugerne anvender dagligt, siger kædedirektør i Superbrugsen, Jesper K. Andersen.

Niels Jensen kalder det en helt tydelig trend blandt supermarkederne.


Kilde:
JyllandsPosten

Annonce

 

Foto: Normal